85 درصد پسته بافق برداشت شد


85 درصد پسته بافق برداشت شد

یزد - ایرنا - رئیس جهادکشاورزی بافق می‌گوید: 85 درصد محصول پسته شهرستان از 2 هزار و 500 هکتار درختان بارور تاکنون برداشت شد و این روند نشان می‌دهد میزان تولید در مقایسه با سال 97 افزون بر 20 درصد افزایش یابد.

علی اکبر رحمتیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برداشت پسته از اوسط شهریور شروع می‌شود و تا آخر مهر ادامه دارد، پیش‌بینی کرد که امسال ۲ هزار تن پسته خشک با وجود افزایش دما و بارندگی در زمان گردافشانی و پوکی محصول تعداد قابل توجهی از درختان برداشت‌ شود.

درحال حاضر هرکیلوگرم پسته تازه مرغوب در بازار یزد حدود 65 هزار تومان و انواع پسته خشک 100 تا 150 هزار تومان به فروش می‌رسد.
وی مجموع سطح زیرکشت این گیاه را ۲ هزار و ۹۷۰ هکتار اعلام کرد و افزود: ۴۷۰ هکتار آن نهال است.

این مسئول، متوسط عملکرد را ۸۰۰ کیلوگرم در واحد سطح ذکر کرد و یادآور شد: ۸۰ درصد محصول پسته از نوع احمدآقایی و بقیه کله قوچی و اوحدی است.
وی خاطرنشان کرد: پسته بافق پس از تامین نیاز داخلی عمدتا صادر می‌شود و نقش تاثیرگذاری در اقتصاد پسته‌کاران منطقه دارد.
مدیرجهاد کشاورزی بافق بیان کرد: هم‌اکنون ۶ پایانه فراوری دارای مجوز در پوست‌کنی و فراوری پسته فعال است.

وی تعداد بهره‌برداران را ۲ هزار و ۶۰۰ نفر ذکر کرد و گفت: به دلیل وجود آب مناسب و زمین مستعد، هر سال تعداد کشاورزان منطقه به پسته‌کاری افزایش می‌یابد.
رحمتیان ارائه مطالب ترویجی و آموزشی در مورد کودهی مناسب و به موقع و با توجه به آزمایش خاک و برگ ، مبارزه به موقع با آفات گیاهی و محلول‌پاشی پسته را پس از برداشت از جمله خدمات این اداره به بهره‌برداران برشمرد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

۷۵۴۳/ ۲۰۴۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج