پیام نگین سرمایه گذاری البرز


پیام نگین سرمایه گذاری البرز

کرج - ایرنا - منطقه ویژه اقتصادی پیام نگینی در قلب استان البرز که این روزها با حمایت‌های صورت گرفته توانسته ظرفیت‌ واقعی خود را از بالقوه به بالفعل در آورده و در عرصه‌های مختلف بدرخشد.

کرج - ایرنا - منطقه ویژه اقتصادی پیام نگینی در قلب استان البرز که این روزها با حمایت‌های صورت گرفته توانسته ظرفیت‌ واقعی خود را از بالقوه به بالفعل در آورده و در عرصه‌های مختلف هنرنمایی کند.

به گزارش ایرنا، منطقه ویژه اقتصادی پیام با گستره سه هزار و ۶۰۰ هکتار در جنوب غربی شهر کرج واقع شده که اکنون بیش از ۳۰۰ شرکت در حوزه های دارویی، بهداشتی، نفت و گاز، پزشکی، آی تی و آی سی تی در آن فعال هستند.

همچنین در بخش فرودگاهی پیام افزون بر فعالیت ۱۰ مدرسه خلبانی و خدمات هوایی حمل بار و کالا در فرودگاه پیام به اقصی نقاط جهان در حوزه مسافری نیز خدمات دهی می‌کند.

اکنون هفته‌ای سه پرواز به مقصد کیش، مشهد و بالعکس از این فرودگاه انجام می شود که مسئولان در نظر دارند تا مسیرهای جدید را به خدمات آن بیفزایند.

یکی ازبخش‌هایی که در منطقه پیام مورد توجه قرار گرفته سرمایه گذاری بخش خصوصی به ویژه در حوزه فناوری‌ نوین و آی.سی.تی است.

به گفته نادر ثناگو مطلق مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام البرز تعداد درخواست‌های سرمایه گذاری در این منطقه در۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۴۰ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه درهمین مدت ۳۳ مجوز در منطقه پیام صادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۷۴ درصد رشد داشته ،خاطر نشان کرد: همچنین تعداد قراردادهای منعقد شده در حوزه اجاره زمین به شرکت های «آی سی تی» در منطقه اقتصادی پیام نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد رشد داشته است.

بخش خصوصی در ۶ ماهه نخست امسال یک هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در منطقه ویژه و فرودگاه پیام سرمایه گذاری داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی سه برابری نشان میدهد.

ثناگو مطلق گفت: بیش از ۳۴۰ تن بار هوایی در ۶ ماهه نخست امسال از طریق فرودگاه پیام وارد کشور شده که از این میزان ۴۵ تن مربوط به محصولات «آی.تی» و «آی.سی.تی» بوده است.

مجموعه پیام در راستای حمایت از سرمایه گذاری داخلی اقدام به بستر سازی و ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز کرده که موجب شده تا شاهد حضور سرمایه گذاران قابل توجه شرکت ها به خصوص در حوزه «آی. سی. تی» و دانش بنیان باشیم.

وی ادامه داد: همچنین در همین مدت شاهد تمایل شرکت های خارجی از جمله روسی برای سرمایه گذاری در منطقه بوده ایم .

ورود بیش از چهارهزار کانتینر به منطقه ویژه اقتصادی پیام

ثناگو مطلق در بخش دیگری از سخنان خود به ورود بیش از چهار هزار کانتینر به انبارهای عمومی منطقه در ۶ ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد۵۶ درصدی داشته است.

همچنین بیش از یک هزار و ۸۰۰ کانتینر در همین مدت به انبارهای خصوصی منطقه وارد و ثبت شده است.

وی افزود: شیرآلات صنعتی ، تجهیزات پتروشیمی ، کمپرسور برودتی ،لوازم التحریر، صنایع نساجی و قطعات الکترونیکی عمده کالاهایی هستند که به این انبارها منتقل شده است.

۷۴۱۴/ ۶۱۵۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا