صرف 750 میلیارد ریال برای طرح‌های امور آب خراسان شمالی


صرف 750 میلیارد ریال برای طرح‌های امور آب خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: بیش از 750 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات مصوب سال مالی گذشته در شش ماه نخست امسال برای طرح های عمرانی مدیریت منابع آب استان هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، سیدعقیل مرتضوی علاج بخشی سد بیدواز، آغاز عملیارت اجرایی سد دربند، تکمیل عملیات اجرایی سد و شبکه آبیاری چندیر و سومبار و سد گلمندره و همچنین احداث آبگیر شناور موقت آبرسانی به شهر بجنورد، بند انحرافی و کانال انتقال آب کوشکی ترکمن از مهم ترین طرح های مدیریت منابع آب در دست اجرای این شرکت برشمرد.

وی گفت: همچنین تا پایان شش ماه نخست سال جاری برای اجرای طرح های مدیریت منابع آب استان بیش ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.

مرتضوی اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری یکهزار و ۲۹۴ مورد تخلف در حریم و بستر رودخانه های استان شناسایی و برای ۹۱۴ متخلف اخطاریه صادر شده است.

وی افزود : در این مدت بیش از ۲۹ هکتار از بستر رودخانه ها آزادسازی و بیش از ۲۷ کیلومتر از مسیل ها و رودخانه های مهم لایروبی و بازگشایی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی در ادامه اظهار داشت: انسداد ۳۷ حلقه چاه غیر مجاز و جلوگیری از اضافه برداشت ۱۵۷ حلقه چاه در نیمه نخست امسال، صرفه جویی بیش از هشت میلیون و ۴۵۰ هزار متر مکعب را به همراه داشته است.

به گفته او، از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه بیش از ۲۵۵ میلیون متر مکعب آب وارد سدهای استان شده و بیش از ۲۱۶ میلیون متر مکعب آب نیز با اهداف مختلف کشاورزی، شرب، صنعت و مدیریت و کنترل سیلاب های بهاره از مخازن سدهای استان رها سازی شده است.

مخازن سدهای استان در مجموع توان ذخیره سازی بیش از ۲۳۹ میلیون متر مکعب آب را دارند.

۶۰۴۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقلال به تیم شگفتی‌ساز رسید/ رویای صدرنشینی اوسمار/ پیشخوان