توافق برای بازگشایی مرز سومار


توافق برای بازگشایی مرز سومار

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد سید حمید حسینی درباره روند صادرات ایران در ایام اربعین به عراق گفت: روند صادرات به دلیل عدم امکان تردد کامیون‌ها در جاده‌ها به دلیل ازدحام جمعیت زائران  تقریبا متوقف شده است. “توافقات اولیه برای بازگشایی مرز سومار از امروز” دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به توقف 40 کامیون در مرز شلمچه بیان داشت:...

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد سید حمید حسینی درباره روند صادرات ایران در ایام اربعین به عراق گفت: روند صادرات به دلیل عدم امکان تردد کامیون‌ها در جاده‌ها به دلیل ازدحام جمعیت زائران تقریبا متوقف شده است. “توافقات اولیه برای بازگشایی مرز سومار از امروز”

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به توقف ۴۰ کامیون در مرز شلمچه بیان داشت: متاسفانه محموله این کامیون‌ها که بیشتر محصولات کشاورزی است در حال از بین رفتن و علیرغم اینکه امور گمرکی این کامیون‌ها برای خروج از مرز و ورود به خاک عراق انجام شده اما امکان عبور از مرز را ندارند.

وی بیان داشت: امروز جلسه‌ای در مرز سومار با حضور استاندار کرمانشاه، استاندار دیاله و مسئول تردد مرزی عراق انجام شد که پیرو این جلسه تصمیماتی در رابطه با بازگشایی مرز سومار برای عبور کامیون‌ها حامل بار از این مرز اتخاذ شده است.

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق اظهار داشت: بنابراین مرز سومار از فردا باز می‌شود و این مرز برای تردد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی در نظر گرفته شده است.

حسینی با بیان اینکه براساس تصمیمات اتخاذ شده برای بازگشایی مرز سومار از فردا توافقات لازم انجام شده است، گفت: اما در مورد اینکه اجازه عبور چه کالاهایی از این مرز داده شود و نحوه تخلیه و بارگیری به چه صورتی باشد تصمیمات نهایی اتخاذ نشده است.

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق در پاسخ به این سوال که چرا صادرکنندگان علیرغم اینکه می‌دانند مرزها و جاده‌ها در این ایام شلوغ است باز هم اقدام به صادرات می‌کنند، گفت: امسال استقبال از مراسم اربعین بسیار زیاد بود و حدود ۴ میلیون زائر برای زیارت مشرف شده‌اند و مرزها زودتر پر شد، ضمن اینکه مراسم پیاده‌روی اربعین کمی زودتر آغاز شد و این مساله پیش‌بینی نشده بود.

وی گفت: از طرفی مرز خسروی هم به طور کامل باز نشد و فشار برای عبور کامیون‌ها به مرز شلمچه و مهران بیشتر شد.

حسینی اظهار داشت: جاده شلمچه به بصره جاده‌ای ۱۲ متری و با ظرفیت محدود است بنابراین با افزایش ترددها مشکلات حمل و نقل هم بروز می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403