خردسال ترین شهید گلستان کیست؟/عکس


خردسال ترین شهید گلستان کیست؟/عکس

نام شهید «محمد تقی معززی» به عنوان خردسال‌ترین شهید استان گلستان، همانند خورشیدی تابان برای همیشه در تاریخ این مرزو بوم خواهد درخشید.

خردسال ترین شهید گلستان کیست؟/عکس
شهید «محمد تقی معززی» طفل سه ساله‌ای بود که که در سانحه هواپیمایی «قره‌باغ» با شلیک موشک زمین به هوا به همراه خانواده به شهادت رسید.

شهید محمدتقی معززی بیســتم فروردین ۱۳۶۹ در شهرســتان تهــران به دنیا آمد، پدرش محمدرضا «شهادت» ۱۳۷۲ و مادرش زهرا قلیپوراردکانی «شهادت» ۱۳۷۲ نام داشــت.

بیست و ششم اسفند ۱۳۷۲ در «قره‌باغ ارمنســتان» بر اثر اصابت موشک زمین به هوا به هواپیمای C-۱۳۰ به شهادت رسید، مزار او در گلزار شهدای امامزاده روستای «ساورکلاته» تابعه شهرستان علی‌آبادکتول قرار دارد، خواهرش سارا نیز به شهادت رسیده است.

شهید خردسال محمد تقی معززی طفل سه ساله‌ای بود که نامش برگرفته شده از عموی شهیدش می‌باشد، از همه زندگیش می‌توان واژگان زیر را بازگو کرد.

* معصومیت، پاکی، زلالی، صداقا و بی‌گناهی

محمد تقی در فروردین سال ۱۳۶۹ طلوع و در اسفند سال ۱۳۷۲ به همراه پدر و مادر و خواهرش غروب کرد، گویی تقدیر الهی این گونه رقم خورده بود که او نیز همانند طفل شیرخوار امام حسین «ع»، «علی‌اصغر» پرپر شود تا خونش بیدادگر وجدان‌های خفته و روشنگر فضای تاریک ظلم، بیداد و جفاگری باشد.

نام شهید محمد تقی معززی به عنوان خردسال‌ترین شهید استان گلستان، همانند خورشیدی تابان برای همیشه در تاریخ این مرزو بوم خواهد درخشید.

منبع:روابط عمومی بنیاد شهید گلستان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شرکت چینی نمایشگر آیفون SE را تامین می‌کند!