زنجانی‌ها به نیابت از شهدا در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند


زنجانی‌ها به نیابت از شهدا در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: با تمهیدات صورت‌گرفته، زائران زنجانی در قالب طرح زیارت نیابتی و به نیابت از سه هزار شهید این استان عازم پیاده‌روی اربعین حسینی می‌شوند.

علی کاظمی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به این منظور، پوسترهایی با نام و تصویر شهدای گلگون‌کفن و فرماندهان شهید پایتخت شور و شعور حسینی با تلفیقی از نماد این استان طراحی و چاپ شده که در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هر یک از زائران حسینی با نصب لوح سرداران شهید بر روی کوله‌پشتی خود به نیابت از سه هزار شهید استان زنجان در حرکت خودجوش و عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی حضور پیدا می‌کنند.

کاظمی افزود: نصب بنر شهدای فرمانده و زیارت نیابتی بر روی اتوبوس‌های زائران پیاده‌روی اربعین، توزیع سربند منقش به نام شهدا در بین زائران، برگزاری مراسم بدرقه و استقبال از کاروان زائران پیاده‌روی و مشارکت در برگزاری مراسم قرائت پرفیض چهل زیارت عاشورا از دهم محرم تا اربعین حسینی هر روز در یک مسجد نیز از دیگر برنامه‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان به مناسبت اربعین حسینی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: با توجه به قرارگیری این استان در مسیر تردد عزاداران حسینی برای حضور در مرزها، بسته‌های فرهنگی تهیه شده در ۲۰ موکب مستقر در مسیر پیاده‌روی اربعین به‌خصوص موکب شهدا و هیات‌هایی که به صورت گروهی در این سفر معنوی حضور دارند در بین زائران اربعین حسینی توزیع می‌شود.

این مسئول اظهار داشت: استان زنجان سه هزار شهید والامقام، تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده و مردم فهیم و قدرشناس زنجان نیز به پاس خون این شهیدان و به نیابت از آن‌ها در پیاده‌روی اربعین و زیارت بارگاه منور امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه این ایام، فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و الگوگیری از رشادت‌های امام حسین(ع) و یاران باوفای ان حضرت است، خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی از نجف اشرف تا کربلای معلی، زمان مناسبی جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان است.

به گزارش ایرنا، استان زنجان سه هزار شهید، هفت هزار جانباز و ۵۸۶ آزاده دارد.

تاکنون ۳۵ هزار و ۶۰۱ نفر در این استان برای شرکت در پیاده‌روی اربعین سیدالشهدا(ع) در سامانه سماح، ثبت نام کرده‌اند.

۹۵۵۶/۶۰۸۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا