آمادگی گرگان برای جشنواره پاییز هزار رنگ و چند خبر کوتاه از گلستان


آمادگی گرگان برای جشنواره پاییز هزار رنگ و چند خبر کوتاه از گلستان

گرگان - ایرنا - مهیا شدن گرگان برای جشنواره پاییز هزار رنگ، انجام زهکشی در اراضی کشاورزی بندرگز، کشف 190 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان و اجرای طرح کاداستر اراضی استان توسط امور اراضی از جمله خبرهای کوتاه روز سه‌شنبه گلستان است

رییس کمیسیون گردشگری و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: جشنواره "پاییز هزار رنگ" با بخش های متنوعی شامل نمایشگاه فیلم و عکس، تورهای گردشگری، جشنواره میوه های جنگلی، همایش دوچرخه سواری و جشنواره غذاهای بومی و محلی با حضور شخصیت های فرهنگی و ورزشی استان و کشور ۳۰ آبان و یکم آذر ماه در پارک جنگلی النگدره برگزار می شود.

**

فرماندار بندرگز گفت: برای زهکشی اراضی شور و قلیایی ساحل شهر نوکنده ۱۱۵ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

حسین احمدی افزود : در این پروژه قرار است ۳۷ کیلومتر کانال روباز و ۱۱۹ کیلومتر لوله‌گذاری انجام شود.

**

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: امسال از محل صندوق توسعه ملی ۱۱۶ هزار هکتار کاداستر با اعتبار ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در استان انجام می‌شود.

حمید مصطفی لو افزود: گفت: طرح کاداستر در ۴۲ فقره پلاک در شهرستان‌های کلاله، علی آباد کتول، آزادشهر، رامیان، کردکوی، گالیکش، مینودشت و گنبدکاووس قرار دارند.

**

رییس دادگستری کل گلستان با اشاره به اجرای طرح "همیار قانون" گفت: با اجرای این طرح، دانش‌آموزان گلستانی سفیران قانون خواهند شد.

هادی هاشمیان اظهار داشت: در قالب این طرح، مربیان و معلمان، قوانین را برای مهدکودکی‌ها و دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به صورت شعر، ادبیات داستانی و نمایشی، آموزش می‌دهند و در مقاطع متوسطه نیز دانش‌آموزان متناسب با پایه تحصیلی و نیازشان، قوانین و تکالیف حقوقی را آموزش خواهند دید.

**

مدیرکل استاندارد گلستان گفت : در ۶ ماهه اول سال حدود ۶۰۰ بازرسی فنی و حدود ۹۰۰ نمونه برداری از واحدهای تولیدی تحت پوشش انجام شد.

**

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان از کشف ۱۹۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت : عمده کالاهای قاچاق کشف شده در استان شامل لوازم خانگی، وسایل برقی، لوازم آرایشی و بهداشتی و دارو بود.

**
فرمانده انتظامی گلستان از کشف ۳۶۰ مورد اموال سرقتی از مخفیگاه یک تیم از سارقان قطعات خودرو در گرگان خبر داد و گفت : چهار سارق دستگیر شده در این پرونده پس از مشاهده مستندات غیرقابل انکار، به ۴۵۷ فقره سرقت در گرگان اقرار کردند.

**

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان، غرق شدگی در آب یکی از استخرهای مرکز این استان را علت مرگ یک کودک اعلام کرد و گفت: جسد این کودک پس از انجام آزمایشات لازم برای تدفین و خاکسپاری تحویل خانواده اش گردید.

**

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: علت آتش سوزی در بانک ملت شعبه شهید رجایی گرگان از سوی همکاران و کارشناسان متخصص در دست بررسی است و اعلام هرگونه خبری در این خصوص تنها از مراجع خبری رسمی و با ذکر منابع قابل تاکید است.

این حادثه عصر روز شنبه رخ داد و آتش پس از حدود ۲ ساعت آتش نشانان خاموش شد.

**

نیروهای یگان حفاظت شیلات استان در یک عملیات دریایی ۳۱۰ رشته دام فلسدار، یک دستگاه قایق موتوری، ۹ شاخه لنگر بلاصاحب، پارو و ۹ کیلوگرم ماهی فلسدار از نوع کپور ریز را کشف و به همراه متخلفان تحویل مراجع قضایی دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی