3800 نفر از والدین دانش‌آموزان گنبدی عضو انجمن اولیا و مربیان شدند


3800 نفر از والدین دانش‌آموزان گنبدی عضو انجمن اولیا و مربیان شدند

گنبدکاووس - ایرنا - کارشناس مسوول انجمن اولیا و مربیان مدیریت آموزش و پرورش گنبدکاووس در شرق گلستان اعلام کرد که با برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان در 420 مدرسه شهرستان، 3800 نفر از والدین دانش‌آموزان عضو این تشکل شدند.

حسین فدایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: انتخابات انجمن اولیا و مربیان در مدارس در هفته سوم مهرماه برگزار شد و با رای مستقیم و مخفی والدین دانش آموزان، اعضای جدید این تشکل برای سال تحصیلی ۹۹ - ۹۸ در مدرسه انتخاب شدند.

وی افزود: تعداد اعضای انجمن اولیا و مربیان در مدارس با جمعیت کمتر از ۳۰۰ دانش آموز، هشت نفر ( پنج نفر اصلی و سه نفر علی البدل) و در مدارس بالاتر از آن به ازای هر ۵۰ نفر دانش‌آموز بیشتر، یک نفر به تعداد اعضای انجمن آن مدرسه اضافه می‌شود.

فدایی اضافه کرد: علاوه بر اعضای انتخابی انجمن اولیا و مربیان مدرسه، مدیر آموزشگاه، معاون آموزشی، معاون پرورشی و نماینده معلمان نیز از اعضای انتصابی این تشکل هستند که با همفکری و همراهی یکدیگر مسائل و امور آموزشی، پرورشی و مالی و نیز برنامه‌ریزی برای برگزاری آیین‌های ملی و مذهبی در مدرسه را به پیش می‌برند.

وی تصریح کرد: درسال تحصیلی گذشته انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس گنبدکاووس موفق به کسب ۱۰ رتبه برتر کشوری و ۱۸ رتبه برتر استانی درحوزه های مختلف شدند که از آنها در مراسم بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان (۲۴ تا ۳۰ مهر) در این شهرستان تجلیل خواهد شد.

کارشناس مسوول انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش گنبدکاووس ادامه داد: برای بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان در مدارس این شهرستان برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی و برپایی نمایشگاه کتاب در مدارس پیش‌بینی شده است.

فدایی به برگزاری جلسه هماهنگی بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان در گنبدکاووس با حضور مدیر آموزش و پرورش این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: در این جلسه که دیروز و با حضور معاونین مدیر آموزش و پرورش برگزار شد، شرکت‌کنندگان برضرورت برگزاری باشکوه برنامه‌های این هفته در مدارس تاکید کردند.

وی افزود: در این جلسه کمال‌الدین نظرنژاد مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس، نقش انجمن اولیا و مربیان را در بهره‌مندی از توانمندی و ظرفیت همه اولیای دانش آموزان به منظور پیشبرد اهداف آموزشی، پرورشی، عمرانی و بهداشتی مدرسه بسیار مهم دانسته و از مدیران خواست تا از این ظرفیت بیشتر استفاده نمایند.

آموزش و پرورش شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس که دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است، حدود ۸۰ هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم دارد.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام