مرمت اضطراری ساباط قلعه فیروزآباد میبد


مرمت اضطراری ساباط قلعه فیروزآباد میبد

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میبد از مرمت اضطراری ساباط محله قلعه فیروزآباد میبد با اعتبار 30 میلیون ریال خبر داد.

به گزارش ایسنا، «رسول مشتاقیان» از مرمت ساباط محله قلعه فیروز آباد میبد در هفته جاری خبر داد و اظهار کرد: این ساباط به صورت امانی توسط گروه مرمت اضطراری پایگاه پژوهشی این شهرستان، مرمت و از تخریب کامل آن جلوگیری شد.

وی با اشاره به این که بخشی از سقف ساباط قلعه فیروز آباد بر اثر عوامل طبیعی دچار تخریب شده بود، بیان کرد: به منظور جلوگیری از خطر احتمالی، مالی و جانی برای اهالی محل و رهگذران، این بنا در اسرع وقت مرمت شد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان این ساباط را معروف به ساباط کُلُم معرفی کرد و گفت: مرمت بخش‌هایی از سقف، ناودان و استحکام بخشی پای دیوار ساباط با اعتباری بیش از ۳۰ میلیون ریال انجام شد.

به گفته‌ی مشتاقیان، بافت محله قلعه فیروز آباد میبد از بافت‌های با ارزش و تاریخی میبد محسوب می‌شود که با شماره ۳۴۹۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

یک سوم وسعت شهرستان میبد را بافت تاریخی تشکیل می‌دهد و با ۱۰۴ هزار نفر جمعیت در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند