شرایط شهرهای کهگیلویه و بویراحمد برای نابینایان مناسب نیست


شرایط شهرهای کهگیلویه و بویراحمد برای نابینایان مناسب نیست

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرهای این استان شرایط مناسبی برای نابینایان ندارند.

«آیت افشارمهر» در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: ۱۷۶۳ نفر نابینا و کم بینا در این استان وجود دارد که از این تعداد ۲۳۰ نفر دانش آموز و ۹۰ نفر دانشجو است.

وی اظهارکرد: به این تعداد نابینا و کم بینای استان خدمات صوتی، تصویری، رادیو، ضبط، ساعت گویا، وسایل مخصوص نابینایان، هزینه‌های مستمری و هزینه تحصیل دانشجوی و دانش آموزی ارائه می شود.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های غربالگری جهت پیشگیری از معلولیت نابینایی از بدو تولد در بیمارستان‌ها و هم‌چنین اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم از سه سالگی تا ۶ سالگی جهت کاهش تعداد نابینایان استان انجام می شود.

افشارمهر تصریح کرد: جمعیت نابینایان استان با توجه به اجرای طرح‌های غربالگری و پیشگیری سالانه رو به کاهش است.

وی با بیان اینکه بیشتر نابینایان استان کم بینا هستند، ادامه داد: شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد شرایط مناسبی برای نابینایان ندارند.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: سهمیه ۳ درصد استخدامی و بکارگیری معلولان بخصوص نابینایان در ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی رعایت نمی شود.

افشارمهر کارت منزلت برای نابینایان استان صادر شده است، بیان کرد: نابینایان حقوقی دارند و نیازمند خدماتی در حوزه‌های اشتغال، اقتصادی، فرهنگی، مناسب سازی، امکانات عمومی و شهری، بهداشتی و درمانی هستند که نابینایان استان نیز باید بتوانند بصورت نسبی از این خدمات و حقوق استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، 15 اکتبر مصادف با 23 مهر ماه به عنوان روز بزرگداشت نابینایان و عصای سفید، نامگذاری شده و در این روز قانون عصای سفید توسط یونسکو تصویب شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


4 سناریوی حادثه تروریستی مسکو