10 هتل مجلل در استان اردبیل احداث می‌شود


10 هتل مجلل در استان اردبیل احداث می‌شود

اردبیل –ایرنا- معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: برای خدمات دهی بهینه به گردشگران داخلی و خارجی 10 هتل مجلل در نقاط مختلف استان احداث می‌شود.

مسعود امامی یگانه با بیان اینکه در سه سال آینده زیرساخت‌های گردشگری استان به صورت چشمگیری بهبود می یابد افزود: در حال حاضر عملیات اجرایی یک هتل ۵ ستاره در دهکده توریستی نیر ،۲ هتل پنج ستاره در اردبیل ،یک هتل پنج ستاره در مشگین شهر ،۲ هتل چهار ستاره و یک هتل سه ستاره در اردبیل و چهار هتل چهار ستاره در شهرستان‌های نیر،خلخال ،بیله سوار و نمین در دست اجراست .

وی ادامه داد: راه‌اندازی تله سیژ اندبیل خلخال ،احداث رینگ گردشگری سدگیلارلوی گرمی، طرح گردشگری سولان سرعین، طرح جامع بولاغلار نیر،ساماندهی شهر یئری مشگین‌شهر،مرمت بقعه شیخ کلخوران و تکمیل سر در عالی‌قاپو اردبیل می‌تواند گردشگری را در استان رونق دهد.

امامی بیان کرد: ارتقای فرودگاه‌های اردبیل برای بهبود خدمات ارائه شده گردشگری ضروری است و در راستای تحقق این مهم برای توسعه فرودگاه اردبیل ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل یادآور شد: ارتقای خدمات گردشگری نیازمند استانداردسازی مراکز اقامتی و گردشگری است تا علاوه بر جلب رضایت میهمانان، مدت زمان ماندگاری آنان در استان افزایش یابد.

در حال حاضر ۳۲ واحد هتل با بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تخت، ۸۷ واحد هتل آپارتمان با بیش از پنج هزار و ۴۰۰ تخت، ۹۸ واحد مهمانپذیر با بیش از چهار هزار و ۶۰۰ تخت، سه واحد کمپینگ گردشگری با ۴۰ تخت، ۲ واحد مجتمع گردشگری با ۱۵۰ تخت و ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی با ۵۰ تخت در خدمت گردشگران استان اردبیل است.

تعداد گردشگران ورودی به استان اردبیل در سال گذشته حدود هشت میلیون نفر بوده و شهرستان سرعین به عنوان قطب مجتمع‌های آبدرمانی کشور نقش موثری در رونق گردشگری این استان دارد.

۷۱۱۰/ ۱۲۵۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...