دوره‌ آموزشی طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در اردبیل آغاز شد


دوره‌ آموزشی طرح  توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار  در اردبیل آغاز شد

به همت جهاددانشگاهی استان اردبیل، دوره آموزشی مشمولان طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در سالن جلسات این نهاد برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این دوره آموزشی سه پیشران موفق و فعال در رشته‌های شغلی صنایع دستی چرم، دوخت لباس و پاپیه ماشه ضمن تشریح مزایان و نحوه فعالیت در رشته‌های خود به بیان تجربیات خود پرداختند و تشکیل شبکه‌های فعالیت در بین بانوان تولید کننده را راهکار مناسبی برای اتصال به بازار عنوان کردند.

در این جلسه، مدیر دفتر تجاری‌سازی و اشتغال جهاددانشگاهی استان اردبیل به تشریح طرح ملی "توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار" پرداخت و گفت: طرح مذکور به کارفرمایی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و با نظارت وزارت کار و رفاه اجتماعی توسط جهاددانشگاهی در سراسر کشور اجرا می‌شود و سهم استان اردبیل در این طرح، توانمندسازی یک صد و دو نفر از بانوان سرپرست خانوار است.

مهران محمدی افزود: جهاددانشگاهی استان اردبیل با همکاری ادارات کل بهزیستی، کمیته امداد، دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و صنعت، معدن و تجارت استان، جامعه هدف خود را شناسایی و همچنین 9 اولویت شغلی نیز با توجه به مزیت و ظرفیت‌های استانی مشخص کرده است.

وی با بیان اینکه این طرح موجب پایدارسازی مشاغل، شبکه سازی، اتصال به بازار و هدفمندی فعالیت‌های توانمند می‌شود، تصریح کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام گرفته، دوره های آموزشی جامعه هدف این طرح در نهایت دقت و نظم برگزار خواهد شد و بعد از آن با هدایت پشتیبانان طرح، افراد با تیم سازی و ارتباط با بازار کار به فعالت خواهند پرداخت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو