توسعه زیرساخت‌ها با تکیه بر توان داخلی


توسعه زیرساخت‌ها با تکیه بر توان داخلی

وزیر راه و شهرسازی گفت: استفاده از ظرفیت‌های داخلی در جهت پیشبرد توسعه زیر ساخت‌های کشور از اولویت‌های مهم این وزارتخانه است.

گروه راه ومسکن بازارنیوز: محمد اسلامی افزود: امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور طی روز جاری با همین هدف بوده است.

وی همچنین اظهارداشت: این تفاهم نامه همکاری مشترک در قالب دو حوزه منعقد شدکه یکی بحث هواشناسی است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: هواشناسی سازمانی که به تجهیزات گوناگون و متنوعی نیاز دارد که بتواند ماموریت های خود را بهنگام و دقیق در بخش های اطلاع رسانی عمومی و همینطور حوزه های تخصصی مثل هوانوردی، کشاورزی، پیش بینی های سیلاب و غیره انجام دهد.
وی افزود: این وزارتخانه شاید برای نخستین بار به این شکل عمیق وارد داخلی سازی سامانه های نوین می شود.
اسلامی با اشاره به اینکه داخلی سازی سامانه های نوین با همکاری شرکت های دانش بنیان انجام خواهد شد، افزود: سهم اصلی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در این کار اینکه از هزینه های تحقیقاتی و رسیدن به نمونه معیار حمایت های مالی کند وسازمان هواشناسی نیز از شرکت های دانش بنیان با شرایط مالی که تفاهم مالی می شود نمونه های تولیدی را تحویل و مورد استفاده و بهره برداری قرار دهد.
وی در ادامه یادآورشد: بطورکلی امروز در حوزه هواشناسی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهم شد با استفاده از توان ساخت داخل انواع رادارها و سامانه های تقرب هواپیما در باند فرودگاه تولید و ارائه شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مسکن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر