حوادث رانندگی در جاده‌های زنجان 3 قربانی گرفت


حوادث رانندگی در جاده‌های زنجان 3 قربانی گرفت

زنجان - ایرنا - جانشین رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: بر اثر وقوع 2 فقره حادثه رانندگی در مسیرهای ارتباطی این استان 3 نفر کشته و سه نفر نیز مصدوم شد.

سرهنگ محمد علی مظفری، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: حادثه رانندگی نخست ساعت ۱۵/۴۰ بعدازظهر دوشنبه در کیلومتر ۸۵ خط شمالی آزادراه زنجان - قزوین اتفاق افتاد.

وی اظهار داشت: در این حادثه رانندگی منجر به جرح و فوت، راننده خودروی سواری سمند به دلیل خستگی و خواب آلودگی با یکی از کارگران در حال نصب نیوجرسی (حفاظ وسط جاده) برخورد کرد و مرگ این کارگر را رقم زد.

مظفری با بیان اینکه راننده و سرنشین خودروی سواری سمند نیز مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند، افزود: دومین حادثه رانندگی نیز ساعت ۳:۳۰ بامداد امروز /سه شنبه ۲۳ مهر ماه/ در کیلومتر ۲۲ خط جنوبی آزادراه زنجان - تبریز، اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه در این حادثه رانندگی یک دستگاه کامیون با قسمت عقب یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ پارک شده در کنار جاده به شدت برخورد کرد اظهار داشت: این تصادف رانندگی به علت عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده کامیون و توقف خودروی سواری در شانه خاکی کنار جاده رخ داد و منجر به مرگ راننده و سرنشین و مصدومیت یکی دیگر از سرنشینان پژو ۴۰۵ شد.

مظفری تصریح کرد: کارشناسان پلیس راه استان زنجان، راننده کامیون را به علت عدم توجه به جلو و راننده خودروی سواری را نیز به دلیل نقض ماده چهار قانون ایمنی راه و راه آهن، مقصر شناختند.

فوتی‌های ناشی از تصادف‌ وسایط نقلیه برون و درون شهر این استان طی ۶ ماهه نخست امسال به ترتیب ۱۵۰ و ۷ نفر بود که در مقایسه با ۱۵۳ و ۲ فوتی مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱/۹۶ کاهش و ۲۵۰ درصد افزایش نشان می دهد.

فوتی های ناشی از تصادفات غیرترافیکی نیز در ۶ ماهه نخست امسال ۱۵ نفر بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۲۰ نفر بود ۲۵ درصد کاهش داشت.

استان زنجان پنج هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

۶۰۸۵/۶۰۸۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مسدود شدن پل گلدن گیت سانفرانسیسکو از سوی حامیان فلسطین