حمایت از فعالیت‌های حزبی موجب برگزاری انتخاباتی پرشور می‌شود


حمایت از فعالیت‌های حزبی موجب برگزاری انتخاباتی پرشور می‌شود

قم - ایرنا - شماری از اعضای خانه احزاب و نمایندگان تشکل‌های سیاسی قم در میزگرد ایرنا با عنوان«نقش احزاب در شورآفرینی انتخاباتی» بیان کردند: احزاب نه‌تنها پل مستحکمی برای تقویت ارتباط میان مردم با حاکمیت هستند، بلکه حمایت از آنان و فعالیت‌هایشان موجب شرکت حداکثری و پرشور مردم در عرصه انتخابات می‌شود.

نقش احزاب در ایجاد نشاط سیاسی و اجتماعی در جامعه به‌خصوص در آستانه برگزاری انتخابات،‌ راهکارهای توسعه فعالیت‌های حزبی در سطح ملی و استانی،‌ ضرورت تقویت ارتباط میان احزاب با مردم و حاکمیت برای تأثیرگذاری بیشتر فعالیت‌های حزبی، اهمیت تقسیم عادلانه امکانات میان احزاب شناسنامه‌دار برای گسترش فعالیت‌های سیاسی قانونمند و جایگاه احزاب در حل مسائل نظام اسلامی ازجمله موضوع‌هایی بود که در این میزگرد موردتوجه قرار گرفت.

حمایت از فعالیت‌های حزبی موجب برگزاری انتخاباتی پرشور می‌شود

نشاط سیاسی و اجتماعی ارکان به‌هم‌پیوسته‌اند

رئیس خانه احزاب قم در این میزگرد گفت: نشاط اجتماعی و سیاسی از هم جدا نیست و این مساله باوجود فرصت‌های مختلف و متنوع انتخاب افراد در عرصه انتخابات‌،‌ تقویت می‌شود.

مصطفی جلالی بیان کرد: هراندازه فرصت حضور در انتخابات برای طیف‌های مختلف سیاسی که بر اساس قانون فعالیت می‌کنند، فراهم باشد و فضای تبلیغاتی و رسانه‌ای میان آن‌ها به عدالت تقسیم شود،‌ شورونشاط انتخابات نیز بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: فضای رقابت سالم میان احزاب سیاسی برای پیروزی در انتخابات موجب نشاط سیاسی و اجتماعی در کشور می‌شود و برگزاری انتخاباتی پرشور و گسترده را درپی دارد.

وی افزود: فضای مجازی ازجمله عوامل مؤثر در شور بخشیدن به انتخابات است که اگر به نحو صحیح از آن استفاده شود،‌ می‌تواند در تشویق مردم به شرکت پرشور در انتخابات و رأی دادن به نامزدهای موردنظرشان بسیار تأثیرگذار باشد.

مردم با شرکت در انتخابات به دنبال رفع مشکل‌های کشور هستند

جلالی گفت: انتخابات یکی از مهم‌ترین عرصه‌های مردم‌سالاری در نظام جمهوری اسلامی است که در آن،‌ مردم راه‌حل رفع مشکل‌های کشور را با انتخاب افراد کارآمد در پای صندوق‌های رأی،‌ دنبال می‌کنند.

وی بیان کرد: نقش احزاب برای شور بخشیدن به انتخابات و ایجاد فضای پرنشاط سیاسی در کشور بسیار مهم است اما استفاده از تمام ظرفیت احزاب در این موضوع،‌ نیازمند فراهم کردن بستر بیان دیدگاه‌های آنان در جامعه بر اساس مؤلفه‌های قانونی است.

وی ادامه داد: اگر احزاب در چارچوب‌های تعیین‌شده اختیارهای بیشتری داشته باشند، می‌توانند با برقراری ارتباط مؤثر با مردم و گسترش اعتمادسازی در جامعه، اقشار مختلف را به شرکت در انتخابات دعوت کنند.

حضور طیف‌های مختلف سیاسی انتخابات را پرشور می‌کند

رئیس خانه احزاب قم گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد با حضور گسترده طیف‌ها و جریان‌های سیاسی با دیدگاه‌های متنوع در انتخابات سال جاری،‌ شاهد شرکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی خواهیم بود.

وی با اشاره به این‌که احزاب درزمینهٔ فعالیت‌های غیرسیاسی نیز فعال هستند، بیان کرد: اگر به احزاب توجه بیشتری شود، این تشکل‌ها با استفاده ازنظر کارشناسان در بخش‌های مختلف به کمک مسئولان می‌آیند و اطلاعات خود را برای سامان یافتن بهتر امور اداری و اجرایی کشور در اختیار تصمیم گیران قرار می‌دهند.

وی با اشاره به این‌که احزاب در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب، نقش پررنگی دارند، ادامه داد: احزاب رسمی کشور، در مواقع مختلف ازجمله در زمان برگزاری انتخابات، کمک‌کار حاکمیت هستند که اگر فضای مناسب برای تشکیل جلسات و رسانه لازم برای بیان دیدگاه‌های خود را در اختیار داشته باشند، موجب افزایش شورونشاط سیاسی و اجتماعی در جامعه می‌شوند.

حمایت از فعالیت‌های حزبی موجب برگزاری انتخاباتی پرشور می‌شود

مشکل‌های اصلی کشور باید توسط احزاب شناسایی و حل شود

دبیر حزب آبادگران قم نیز در این میزگرد گفت: به‌منظور ثمربخشی بیشتر به فعالیت‌های حزبی در چهل سال دوم حیات نظام اسلامی، شناخت نقاط ضعف و قدرت انقلاب را در دستور کار قراردادیم و با استفاده از جوانان کارشناس ۹۶ آسیب و مشکل حل‌نشده را شناسایی کردیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد آقامیری بیان کرد:‌۱۰ مورد از این آسیب‌ها اولویت‌بندی و قرار شد پنج مورد آن برای طرح در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی موردتوجه قرار گیرد.

وی بیان کرد:‌ این مسائل و مشکل‌ها باید حل شود و در این رابطه فرقی میان احزاب و جناح‌های سیاسی متصور نیست.

وی ادامه داد: موضوع‌هایی همچون بحث مسکن، مالیات، آموزش،‌ بهداشت و استفاده صحیح از منابع نفتی ازجمله مسائلی است که باید موردتوجه احزاب قرار گیرد.

عضو خانه احزاب استان قم گفت:‌ تمام احزاب و تشکل‌های سیاسی باید برای رفع مسائل و مشکل‌های کشور برنامه داشته باشند و این برنامه را در زمان برگزاری انتخابات ارائه دهند تا مردم بتوانند بر این اساس رأی خود را به صندوق انداخته و سپس پیرامون فعالیت‌های انجام‌شده مطالبه گری کنند.

دعوا بر سر خدمت به مردم باشد

وی بیان کرد: احزاب باید بتوانند برای رفع این مسائل که روند پیشرفت کشور را کند می‌کند، کاری اساسی انجام دهند و دعوای اصلی آنان بر سر خدمت‌رسانی بیشتر به مردم باشد.

وی ادامه داد: باید قوی‌ترین افراد برای حل مشکل‌های مردم از سوی احزاب در عرصه انتخابات معرفی شوند تا آنان با ورود به جایگاه‌های تصمیم‌گیری و اجرایی نظام،‌ فکر و اقدام مؤثر انجام دهند.

آقامیری گفت: دعوا نباید بر سر مسائل جناحی و این‌که چه حزبی بیشترین نماینده را در مجلس می‌فرستد باشد که در این صورت راه را گم و مسیر را اشتباه رفته‌ایم، بلکه باید حضور افراد توانمند و دارای برنامه به این جایگاه مهم تصمیم‌گیری کشور موردتوجه قرار گیرد تا مشکل‌های نظام حل شود.

صبوری مردم مانع از تلاش بیشتر احزاب و مسئولان نشود

وی بیان کرد: صبوری مردم نباید مانع از تلاش حداکثری مسئولان و احزاب برای حل مسائل کشور باشد،‌ اعضای احزاب و تشکل‌های سیاسی باید با داشتن برنامه‌های عملیاتی به فکر حل مسائل نظام باشند و خود را در مقابل مردم پاسخگو بدانند.

وی ادامه داد: نباید نظام جمهوری اسلامی که دارای اقتدار بی‌مانند منطقه‌ای و جهانی است در سطح مسائل داخلی دچار مشکلاتی باشد که حل آن با تلاش بیشتر مسئولان و حضور پررنگ‌تر احزاب درصحنه، امکان‌پذیر است.

عضو خانه احزاب قم گفت: احزاب نباید شب امتحانی رفتار و بر سر تقسیم قدرت با هم توافق کنند،‌ بلکه برای حضور موفق نمایندگان احزاب در بخش‌های مدیریت کلان کشور لازم است آنان با پرهیز از سلیقه گرایی،‌ بر اساس برنامه و راهبردی سنجیده وارد میدان انتخابات شوند.

وی بیان کرد: به هر اندازه که پشتوانه حمایت مردمی از احزاب بیشتر شود،‌ توانایی آنان برای مطالبه گری از مسئولان کشور افزایش می‌یابد که این مساله عامل تقویت همبستگی اجتماعی در جامعه است.

حمایت از فعالیت‌های حزبی موجب برگزاری انتخاباتی پرشور می‌شود

انتخابات سال جاری با حضور دیدگاه‌های مختلف باشکوه برگزار می‌شود

دبیر حزب اسلامی کار قم نیز در این میزگرد گفت: وقتی بر اساس قانون، تشکل‌ها و احزاب مختلف سیاسی بتوانند در انتخابات شرکت کنند و شاهد حضور دیدگاه‌های متنوع در این فضا باشیم، انتخابات سال جاری نیز همچون دوره‌های گذشته پرشور برگزار خواهد شد.

علی چهرقانی ادامه داد: سعه‌صدر بیشتر هیات‌های نظارت و اجرایی انتخابات در استان‌ها موجب حضور و فعالیت گسترده‌تر احزاب و تشکل‌های سیاسی در این فضا می‌شود و درنهایت شاهد برگزاری انتخاباتی پرشورتر از دوره‌های گذشته خواهیم بود.

وی بیان کرد: البته این مطلب به این معنا نیست که هر فردی که نامزد شرکت در انتخابات است باید تائید صلاحیت شود بلکه تمام ملاک‌های قانونی ازجمله تائید صلاحیت توسط مراجع چهارگانه باید موردتوجه قرار گیرد و پس از عبور از این مراحل، نسبت به افراد تائید صلاحیت شده سعه‌صدر بیشتری باشد.

امکانات فعالیت‌های انتخاباتی برای همه احزاب به‌صورت عادلانه فراهم شود

وی ادامه داد: به‌عنوان نمونه هم‌اکنون که ۴۶ حزب فعال شناسنامه‌دار در قم فعال است، اگر فضای فعالیت‌های انتخاباتی با لحاظ چارچوب قانونی برای همه به‌صورت عادلانه فراهم باشد، شاهد برگزاری انتخاباتی پرشورتر از قبل در استان خواهیم بود و این مساله برای کل کشور نیز صادق است.

چهرقانی گفت:‌ احزاب علاقه‌مند به استفاده از تمام ظرفیت‌های خود برای شور بخشیدن به انتخابات هستند،‌ بنابراین اگر شرایط برای فعالیت احزاب در چارچوب قانون بیش‌ازپیش فراهم شود،‌ تلاش آن‌ها برای دعوت مردم به حضور گسترده در انتخابات بیشتر خواهد شد.

وی بیان کرد: باز بودن فضای انتخابات به‌نحوی‌که همه احزاب بتوانند در چارچوب قانون به معرفی نامزدهای موردنظر خود به مردم بپردازند و اقشار مختلف نیز بتوانند از میان گزینه‌های متعدد با دیدگاه‌های متنوع دست به انتخاب بزنند،‌ راهکاری مؤثر برای پرشورتر شدن هرچه بیشتر انتخابات سال جاری است.

مردم در انتخابات نشان می‌دهند همواره حامی نظام اسلامی هستند

وی ادامه داد: مردم ایران باوجود مشکل‌های اقتصادی همواره از نظام اسلامی حمایت کردند و در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند، در سال جاری نیز این مردم خوب، حضور گسترده‌ای در انتخابات خواهند داشت و به خواست خدا با انتخاب نمایندگان قوی و کارآمد امور کشور روزبه‌روز سامان بیشتری خواهد یافت.

بازرس خانه احزاب قم گفت: رونق یافتن فعالیت احزاب علاوه بر آن‌که به برگزاری انتخاباتی باشکوه کمک می‌کند،‌ نقش بسزایی در پیگیری مطالبات مردم توسط نمایندگان احزاب از مسئولان دارد.

وی با اشاره به این‌که تنوع وجود نامزدها از میان احزاب مختلف سیاسی به‌طور حتم موجب شرکت گسترده‌تر در انتخابات می‌شود،‌ ادامه داد: مردم از بین گزینه‌های گوناگون افرادی را که به نظرشان توانایی بیشتری برای کمک به حل مسائل کشور دارد انتخاب می‌کنند و این حضور متنوع چهره‌های سیاسی میان نامزدها، عامل برگزاری انتخاباتی پرشور و شکوهمند در اسفندماه سال جاری خواهد بود.

حمایت از فعالیت‌های حزبی موجب برگزاری انتخاباتی پرشور می‌شود

در آستانه انتخابات نیازمند گسترش اعتماد اجتماعی هستیم

دبیر حزب اعتدال و توسعه استان قم نیز در این میزگرد گفت: برای تقویت نشاط سیاسی در جامعه به‌خصوص در آستانه برگزاری انتخابات، نیازمند گسترش اعتماد اجتماعی هستیم و این مهم با رفتار اعتماد ساز مسئولان با مردم و ایجاد شفافیت و صداقت بیشتر در امور اداره کشور حاصل می‌شود که احزاب در تحقق آن نقش بسزایی دارند.

منصور رحیمی بیان کرد:‌ احزاب یکی از مهم‌ترین نهادهای مدنی برای هویت‌یابی افراد جامعه و مجموعه‌هایی تأثیرگذار برای معرفی نامزدهای کارآمد در مسیر تقویت حوزه‌های سیاسی، اجتماعی،‌ فرهنگی و اقتصادی کشور در کارزار انتخابات هستند.

جوانان برای حضور در احزاب تشویق شوند

وی با اشاره به لزوم تقویت احزاب در کشور گفت: لازم است تا جوان علاقه‌مند برای حضور در احزاب و انجام فعالیت‌های حزبی در چارچوب قانون تشویق شوند.

وی ادامه داد: حضور جوانان در احزاب کارآمد و قوی مانع از افتادن آنان در دام گروه‌های ضدانقلاب می‌شود،‌ بنابراین لازم است تا فرصت فعالیت در احزاب رسمی کشور برای جوانان علاقه‌مند تسهیل شود.

عضو خانه احزاب استان قم گفت: احزاب در برابر نامزدهایی که به مردم معرفی می‌کنند،‌ مسئول‌اند و به همین دلیل تقویت کار حزبی در کشور موجب پرورش مدیرانی پاسخگو می‌شود.

وی بیان کرد:‌ فعالیت احزاب تنها در حوزه امور سیاسی و آن‌هم خلاصه در زمان انتخابات نیست، بلکه آنان می‌توانند در همه بخش‌های موردنیاز جامعه نقش مؤثر ایفا کنند و روند توسعه کشور را سرعت بخشند.

وی ادامه داد: احزاب بهترین رابط میان مسئولان و مردم هستند که به‌وسیله آنان می‌توان بسیاری از مسائل و مشکل‌های کشور را حل‌وفصل کرد.

احزاب توانایی انسجام‌بخشی بیشتر به جامعه رادارند

رحیمی گفت:‌ احزاب توانایی انسجام‌بخشی بیشتر به جامعه و تقویت وحدت اجتماعی رادارند و باید از این ظرفیت برای برگزاری انتخابات پرشور مجلس شورای اسلامی در سال جاری، به بهترین نحو استفاده شود.

وی بیان کرد:‌ اگر همه احزاب رسمی کشور به‌خصوص در آستانه برگزاری انتخابات، از امکانات رسانه‌ای و تبلیغاتی یکسانی برخوردار باشند، فعالیت آنان در عرصه افزایش نشاط سیاسی در جامعه چشمگیرتر خواهد شد.

وی با اشاره به تأثیرگذاری رفتار مسئولان بر اعتماد عمومی مردم، ادامه داد: برای برگزاری انتخاباتی پرشور در اسفندماه،‌ مسئولان کشور به‌خصوص در این ایام باقی‌مانده باید با وحدت و مهربانی در کنار هم ظاهر شوند و ضمن رعایت احترام یکدیگر از هرگونه تنش و اختلاف بپرهیزند.

عضو خانه احزاب استان قم گفت: اعتماد به جوانان و استفاده از ظرفیت آنان در کنار نگاه به تجربه پیشکسوتان از دیگر نکاتی است که موجب تقویت شورونشاط سیاسی کشور و برگزاری انتخاباتی باصلابت می‌شود.

وی بیان کرد: مردم ما در طول چهل سال گذشته نشان دادند باوجود سختی‌های فراوان از نظام اسلامی دفاع می‌کنند و این بار نیز با حضور گسترده خویش در پای صندوق‌های رأی،‌ قدرت مردمی انقلاب اسلامی را به نمایش خواهند گذاشت.

وی ادامه داد: همچنین نقش رسانه ملی و سایر رسانه‌های کشور در این مدت‌زمان باقی‌مانده تا برگزاری انتخابات بسیار مهم است و آن‌ها می‌توانند با استفاده از نظرات چهره‌های مختلف سیاسی با گرایش‌های متفاوت،‌ مردم را به حضور مؤثر در انتخابات دعوت کنند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با موافقت شورای نگهبان روز جمعه دوم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

گزارش: سید محمدابراهیم جنابان

۷۴۰۵/ ۶۱۳۳/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش