رشد 250 درصدی جرایم سایبری گلستان در 6 ماه نخست امسال


رشد 250 درصدی جرایم سایبری گلستان در 6 ماه نخست امسال

گرگان - ایرنا - رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان گفت: وقوع جرایم سایبری این استان در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 250 درصد بیشتر شد.

سرهنگ دوم ابراهیم پرسا روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: از مجموع این پرونده‌ها ۷۴ درصد مربوط به برداشت‌های غیرمجاز، ۱۳ درصد مربوط به کلاهبرداری رایانه‌ای، ۹ درصد مربوط به هتک حیثیت و نشر اکاذیب و مابقی در بخش های دیگر بود که ۹۳ درصد آن ها کشف شد.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت برداشت‌های غیرمجاز سایبری در گلستان بیشتر شده که آگاه نبودن مردم به مسائل امنیتی با هدایت به سمت درگاه های غیرمجاز و جعلی و اعتماد به فروشندگان با اعلام رمز کارت های بانکی باعث افزایش پرونده های این بخش است.

رییس پلیس فتا گلستان خاطرنشان کرد: علاوه بر آن با انجام فعالیت‌های آموزشی و برگزاری دوره‌های آگاه‌سازی برای رده های سنی و گروه‌های شغلی متفاوت، میزان ارتکاب برخی جرایم در گلستان در مقایسه با سال گذشته به طور محسوس کمتر شد.

پرسا گفت: سهولت دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها، افزایش تعداد کاربران و ضریب نفوذ بالای اینترنت در گلستان منجر به رشد تخلفات این حوزه شده که لازم است علاوه بر افزایش آگاهی مردم در استفاده از این تکنولوژی، خانواده‌ها نظارت بیشتری بر فعالیت فرزندان در فضای مجازی داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق