رزمایش امنیت و آرامش چهار در ناحیه مرزی گنبدکاووس برگزار شد


رزمایش امنیت و آرامش چهار در ناحیه مرزی گنبدکاووس برگزار شد

گنبدکاووس - ایرنا - فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان گفت: رزمایش زمینی امنیت و آرامش چهار با حضور مشاور عالی فرمانده مرزبانی ناجا و هیات همراه عصر دوشنبه در محدوده پاسگاه مرزی کرند گنبدکاووس در شرق استان برگزار شد.

سرهنگ محمدرضا سراوانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: رزمایش زمینی امنیت و آرامش چهار با رمز یا اباعبدالله‌ الحسین (ع) با حضور پنج گروه‌هان مرزی عصر روز گذشته در منطقه کرند برگزار شد و قرار است رزمایش دریایی آن امروز در بندرترکمن در غرب استان برگزار شود.

وی افزود: در این رزمایش رزمنامه‌های دفاع از مرز و مرزنشینان و مکان‌های نظامی، مقابله با اشرار و گروه‌های معاند، گروه‌های تروریستی و متجاوزان مرزی توسط بیش از ۸۰ مرزبان اجرا شد.

فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان ادامه داد: مرزبانان در این رزمایش با اجرای رزمنامه‌های منسجم با استفاده از تاکتیک‌های رزمی انفرادی و سلاح‌های جنگی سبک و نیمه سنگین اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.

سرهنگ سراوانی هدف از اجرای این رزمایش دو روزه که برای نخستین بار در استان گلستان در حال اجراست را افزایش توان اجرای عملیات‌ توسط واحدهای مرزی و به دست آوردن ابتکار عمل در مواجهه با تهدیدات در راستای تدابیر فرمانده مرزبانی ناجا و کاهش آسیب‌پذیری مرزها عنوان کرد.

وی گفت:‌ سردار سعید کمیلی مشاور فرماندهی مرزبانی ناجا نیز در این رزمایش با اشاره به تلاش دشمن برای استفاده از هر لحظه غفلت نیروهای مرزبانی در اجرای توطئه، آمادگی نیروهای مسلح و وجود مرزبانان غیور در سرحدات را سدی محکم در برابر این توطئه‌ها دانست.

هنگ مرزی اترک گلستان مسوولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را در محدوده این استان به طول بیش از ۳۵۰ کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس است.

۳۰۴۲/۱۸۶۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری