سه نفر در تصادف پژو با اتوبوس در چرداول جان باختند


سه نفر در تصادف پژو با اتوبوس در چرداول جان باختند

ایلام- ایرنا- فرمانده پلیس راه استان ایلام گفت: تصادف جاده ای در مسیر ایلام - چرداول در محدوده شباب سه نفر را به کام مرگ برد.

سرهنگ رضا همتی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صبح امروز تجاوز به چپ یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ نسبت به اتوبوس باعث وقوع تصادف شد که در این سانحه سرنشینان پژو کشته شدند.

وی افزود: هم اکنون جاده های اصلی استان ایلام منتهی به مرز مهران به یک توازن از رفت و برگشت زائران رسیده اند و تقریبا به همان میزان که زائران از عراق بر می گردند به همان نسبت نیز تعدادی به سمت عراق در حرکت هستند.

فرمانده پلیس راه ایلام یادآور شد: باتوجه به شرایط تردد زائران ( رفت و برگشت) پیش بینی می شود اواخر هفته جاری مسیرهای های مواصلاتی استان ایلام روزهای پرترافیکی را پیش رو داشته باشد.

همتی زاده تاکید کرد: رانندگان با توجه به حجم زیاد تردد و ترافیک در مسیرهای استان ایلام باید قوانین رانندگی را رعایت و مدیریت کنند تا مشکلات جاده ای به حداقل برسد.

وی از زائران خواست بازگشت خود را مدیریت کنند و بلافاصله بعد از ورود به مرز اقدام به مسافرت به سمت استان خود نکنند بلکه در اقامتگاه های مرز استراحت و خواب کافی داشته باشند تا از بروز حوادث رانندگی به علت خستگی و خواب آلودگی جلوگیری شود.

فرمانده پلیس راه استان ایلام با بیان اینکه تردد در مسیرهای اصلی روان است، افزود: ترافیک در ۲ مقطع حد فاصل تونل های آزادی و راه کربلا سنگین است.

همتی زاده اضافه کرد: بیشتر مسیرهای استان ایلام کوهستانی و پرپیچ و خم است و باتوجه به اینکه بیشتر رانندگان با این مسیرها آشنایی ندارند باید در حرکت خود به سمت مقصد احتیاط های لازم رانندگی را راعایت کنند.

وی گفت: طبق تجزیه و تحلیل های صورت گرفته از تصادفات جاده ای بیشترین تصادفات تجاوز به چپ و سرعت غیرمجاز است که هرکدام از این عوامل ۳۳ درصد از علت تصادف را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا، بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین تاکنون بیش از ۶۰ درصد از مجموع زائران اربعین امسال از مرز بین المللی مهران تردد داشته اند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.
پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند.

اربعین سال گذشته ۲ و نیم میلیون نفر از مرز مهران عبور کردند که پیش بینی می شود امسال این میزان تردد از سه میلیون نیز فراتر رود.

۷۱۷۲/۶۱۱۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید