رهاسازی مقداری از آب‌ سدهای خراسان‌شمالی برای ظرفیت‌سازی بارش‌های پاییزه


رهاسازی مقداری از آب‌ سدهای خراسان‌شمالی برای ظرفیت‌سازی بارش‌های پاییزه

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی از رهاسازی مقداری از آب سدهای این استان برای ظرفیت سازی بارش های پاییزه خبر داد.

سید عقیل مرتضوی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به پیش بینی های هواشناسی مبنی بر اینکه میانگین بارش ها در آبان ماه سال جاری در خراسان شمالی بیش از نرمال خواهد بود، گفت: در همین راستا کمیته بحران در این شرکت فعال شده و به صورت مداوم وضعیت پایش می شود.

وی افزود: این شرکت به منظور ظرفیت سازی جهت ورود بارش های پاییزه به مخزن سدهای استان، رهاسازی آب سدها را تا مقدار مشخصی در دستور کار قرار داده است.

مرتضوی ادامه داد: طی دو هفته گذشته رهاسازی آب سد چندیر در شهرستان راز و جرگلان انجام و روز گذشته نیز رهاسازی آب سد شیرین دره در شهرستان مانه و سملقان انجام شد.

وی اظهار کرد: طی یکی دو هفته آینده رهاسازی آب سد شیرین دوره دوباره انجام می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه لایروبی بستر رودخانه ها از دیگر اقداماتی است که انجام می شود، تصریح کرد: در فروردین ماه سال جاری لایروبی 15 کیلومتر از بستر رودخانه ها انجام شد.

وی تاکید کرد: از محل اعتبارات خسارت های سیلاب به خراسان شمالی رقم 22 میلیارد تومان به استان اختصاص یافته است که مقداری از این اعتبار صرف لایروبی رودخانه ها تا پایان سال می شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: پیمانکار به منظور اجرای طرح لایروبی رودخانه‌ها مشخص و این طرح ها در حال انجام است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...