روحیه استکبارستیزی در میان زائران حسینی تقویت شود


 روحیه استکبارستیزی در میان زائران حسینی تقویت شود

حجت‌الاسلام بدری با تاکید بر لزوم حفظ اتحاد میان زائران حسینی گفت: پیاده ‌روی اربعین حسینی می‌تواند زمینه‌ساز فروپاشی نظام سلطه و استکبار جهانی و شکل‌گیری تمدنی بر مبنای صلح و دوستی در جهان شود.

حجت ‌الاسلام «سیدمجتبی بدری» در گفت ‌و‌ گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با بیان اینکه سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از موکب داران عراقی باید سرلوحه برنامه ریزی مسئولان دستگاه های مرتبط با پیاده روی اربعین باشد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار فرمودند: «دشمنان تلاش زیادی برای ایجاد تفرقه میان دو ملت انجام دادند اما به لطف الهی نتوانستند و از این پس هم نخواهند توانست، زیرا عامل اصلی پیونددهنده‌ دو ملت ایران و عراق، ایمان به خداوند متعال و محبت اهل‌بیت (ع) و عشق به امام حسین (ع) است». بنابراین تقویت اتحاد باید مدنظر زائران حسینی باشد.

امام جماعت مسجد جامع اصفهانک در ادامه با بیان اینکه پیاده روی اربعین حسینی می تواند زمینه ساز فروپاشی نظام سلطه و استکبار جهانی و شکل گیری تمدنی بر مبنای صلح و دوستی در جهان شود، گفت: مقام معظم رهبری در این خصوص تاکید کردند: «منطق امام حسین (ع) منطق دفاع از حق و ایستادگی در مقابل ظلم و طغیان و گمراهی و استکبار است و جوانان دنیا و ملت های بی‌ غرض، امروز تشنه و نیازمند این منطق هستند و حرکت عظیم راهپیمایی اربعین می تواند معرفت و منطق حسینی را به دنیا معرفی کند». بنابراین باید روحیه استکبارستیزی در میان زائران حسینی تقویت شود.

وی با بیان اینکه مقام عظمای ولایت «تشکیل تمدن عظیم و نوین اسلامی» را هدف نهایی امت اسلامی دانستند،افزود: پیاده روی اربعین حسینی نیز می تواند در این زمینه نقش کلیدی را ایفا کند به ویژه اینکه نشانه های جامعه مهدی و منتظران ظهور در این حرکت عظیم به وضوح مشاهده می شود.

بدری با اشاره به بخش دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع موکب داران عراقی مبنی بر اینکه«در شرایطی که دشمنان اسلام از همه ابزارها و وسایل و از تمام امکانات مالی و مادی خود برای مقابله با امت اسلامی استفاده می کنند، خداوند متعال راهپیمایی اربعین را ناگهان این‌ گونه عظمت و جلوه می دهد»، اظهار کرد: مردم ایران و زائران اربعین از سایر کشورها حتما هوشیار هستند و اجازه نمی دهند دسیسه های دشمنان در مخدوش کردن چهره سراسر صلح و دوستی اربعین محقق شود.

وی در ادامه با اشاره به بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند:«امام حسین (ع) فقط مختص شیعیان نیست، بلکه متعلق به همه مذاهب اسلامی اعم از شیعه و سنی و متعلق به انسانیت است و به همین علت ما شاهد حضور غیرمسلمانان نیز در راه‌ پیمایی اربعین هستیم»، یادآور شد: دشمن از اتحاد ملت های آزادی طلب و استکبارسیتز می ترسد به همین دلیل امسال چند هفته مانده به شروع حماسه بزرگ اربعین به دنبال ایجاد فتنه ای در عراق به منظور تحت الشعاع قرار دادن وحدت ملت ها زیر پرچم امام حسین (ع) بود که الحمدالله با هوشیاری مرجعیت، روحانیون و مردم عراق خنثی شد.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی