سفر دو میلیون و 600 هزار ایرانی به عتبات عالیات در اربعین حسینی


سفر دو میلیون و 600 هزار ایرانی به عتبات عالیات در اربعین حسینی

رئیس سازمان حج و زیارت در حاشیه دیدار با تولیت مسجد کوفه از سفر بیش از دو میلیون و 600 هزار زائر ایرانی برای سفر به عتبات و شرکت در مراسم اربعین حسینی خبر داد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف،حجت الاسلام «سید عبدالفتاح نواب»، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و «علیرضا رشیدیان»، رئیس سازمان حج و زیارت در چهارمین روز سفر به عتبات عالیات،‌ به مسجد کوفه مشرف شدند و با سید محمد مجید الموسوی تولیت این مسجد دیدار و گفتگو کردند.

سرپرست حجاج ایرانی در این دیدار ضمن قدردانی از تولیت مسجد کوفه در پذیرایی از زائران اربعین گفت: امسال آمار حضور زائران ایرانی برای حضور در مراسم اربعین افزایش چشمگیری داشته است و حضور پررنگ زائران را در مسجدکوفه هم شاهدیم.

وی از پذیرایی شایسته مردم و دولت عراق از زائران اربعین تقدیر کرد و یادآور شد: اربعین راه جدیدی را به روی مسلمانان و جامعه جهانی گشوده است و توانسته تاثیربسزایی در عرصه بین‌المللی بگذارد،‌ هیچ پدیده تاثیرگذاری را امروز در دنیا مثل این حرکت شاهد نیستیم.

رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این دیدار از مهمان نوازی ملت و دولت عراق در پذیرایی از زائران ایرانی تقدیر کرد و گفت: امیدواریم در سال آینده شاهد ارائه خدمات بهتر برای زائران در عتبات باشیم.

وی با بیان اینکه از اول محرم تا 21 مهرماه، بیش از دو میلیون و 600 هزار زائر وارد عراق شده اند، افزود: طبق آمار اعلام شده بیشتر زائران از مرز مهران راهی عتبات می شوند و آمار اعلام شده تا این لحظه در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و پس از این نیز شاهد حضور گسترده زائران کشورمان در عراق خواهیم بود.

تولیت مسجد کوفه نیز در این دیدار مهمان نوازی ملت عراق از زائران اربعین را افتخار بزرگی دانست و گفت: مردم عراق هر چه در توان دارند در طبق اخلاص می گذارند تا بتوانند از زائران حسینی پذیرایی کنند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ایران با چه موشک‌هایی آسمان منطقه را به 2 نقطه در فلسطین اشغالی دوخت؟