تردد تاکنون 742 هزار زائر در مرز شلمچه / پارکینگ مرکزی شلمچه ظرفیت پارک حدود 10 هزار خودرو دیگر را دارد


تردد تاکنون 742 هزار زائر در مرز شلمچه / پارکینگ مرکزی شلمچه ظرفیت پارک حدود 10 هزار خودرو دیگر را دارد

مودت از تردد تا کنون 742 هزار زائر در مرز شلمچه خبرداد و گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون این تعداد زائر از مرز شلمچه تردد داشتند که از این تعداد 490 هزار زائر از طریق مرز شلمچه وارد خاک عراق شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «کوروش مودت» ظهر امروز ( شنبه 19 مهر) با حضور در قرارگاه رسانه ای منطقه آزاد اروند مستقر در مرز شلمچه، در جمع خبرنگاران از بازگشت ۲۵۲ هزار زائر از زیارت اربعین از طریق شلمچه خبر داد و اظهار کرد: تاکنون ۳۳ هزار زائر اتباع خارجی از این مرز به سفر کربلای معلی اعزام شده اند.

فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر تردد در مرز شلمچه را روان خواند و تصریح کرد: شب گذشته ۱۵۴ هزار نفر زائر از مرز شلمچه تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۴.۵ برابری را نشان می دهد؛ حضور مردم برای پیاده روی اربعین حسینی بسیار پرشکوه است، مرز شلمچه به دلیل امکانات مناسب مورد استقبال زائران قرار گرفته است.

وی به استقرار بیش از ۴۰۰ موکب از فلکه مقاومت تا نقطه صفر مرزی برای خدمات رسانی به زائران اشاره کرد و گفت: از نظر تامین و توزیع آب و غذا مشکلی در این مرز وجود ندارد و خدمات رسانی به صورت شبانه روزی در حال انجام است و هر زمان ازدحام جمعیت در شلمچه عراق شود در زمان کوتاهی تردد را متوقف می کنیم.

مودت از تامین آب بسته بندی شده و اعزام پنج خودرو یخچال دار برای آب رسانی به زائران در شلمچه عراق تا شهر تنومه خبر داد و اذعان داشت: به دستور استاندار خوزستان از دستگاه های اجرایی همچون پتروشیمی، ملی حفاری، صنایع فولاد و بنیاد مستضعفان مقداری آب بسته بندی شده تامین شد که بخش عمده ای از آن امروز به شلمچه رسیده، همچنین پنج دستگاه خودرو امروز در مسیر شلمچه عراق تا شهر تنومه جهت تامین و توزیع آب در میان زائران مستقر می شوند.

وی در بخشی از سخنان خود از اعزام ۵۴ وسیله نقلیه اعم از اتوبوس و کامیون به عراق از روز گذشته تاکنون خبر داد و تصریح کرد: این وسایط نقلیه زائران را از مسیر شلمچه عراق به نجف اشرف منتقل می کنند ضمن اینکه ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر برای اعزام به عراق در نظر گرفته شده که امروز ۳۰ اتوبوس به شلمچه رسیدند.

فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر به برگزاری ملاقات های مرزی با طرف عراقی برای هماهنگی خروج این خوردوها اشاره کرد و یادآور شد: امسال اربعین باشکوهی داریم و تردد زائران به صورت روان انجام می شود.

وی از استقرار ۲۳ هزار خودرو در پارکینگ مرکزی شلمچه تاکنون خبر داد و خاطر نشان کرد: پارکینگ مرکزی شلمچه همچنان ظرفیت پارک حدود ۱۰ هزار خودرو دیگر را دارد، ضمن اینکه یک پارکینگ ۳۰ هکتاری دیگر در شلمچه وجود دارد که این ظرفیت می تواند پاسخگو مراجعه کنندگان باشد.

پایان پیام/660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا