معیار عمل منتظران واقعی دستورات امام زمان(عج) است


معیار عمل منتظران واقعی دستورات امام زمان(عج) است

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به ویژگی منتظران واقعی گفت: اگر امروز معیار اعمال ما طبق دستورات امام زمان(عج) باشد منتظران واقعی هستیم در غیر این صورت همچون مردم کوفه، انتظار به شهادت امام ختم می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مهدویت و غدیر: حجت‌الاسلام «علیرضا صادقی»، کارشناس مذهبی و خطیب حوزوی در مراسم دعای ندبه امروز مهدیه تهران گفت: وجود صاحب‌الزمان(عج) با امام حسین(ع) از نظر زمانی فاصله زیادی دارند اما از نظر اهداف شباهت و اشتراکات فراوانی دارند.

این استاد اخلاق افزود: در بین روایات، ادعیه و زیارات ارتباط مستقیم و مستمری بین این دو امام بسیار تبین شده است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه فقط امام حسین(ع) و امام زمان(عج) مامور به قیام هستند، عنوان کرد: امام حسین(ع) شب عاشورا اصحاب خود را به ظهور مژده داده و فرمودند که قیام آنها محدود به عاشورا نخواهد ماند بلکه امتداد و اکمال آن زمان حضرت حجت(عج) خواهد بود. در زیارت عاشورا دوبار از خداوند درخواست و تقاضای یاری امام زمان(عج) را داریم.

حجت‌الاسلام صادقی درباره اهداف قیام امام حسین(ع)، بیان کرد: از جمله اهداف حضرت از بین بردن بدعت‌ها، کاستی‌ها، نقص‌ها و بدی‌ها و جایگزین کردن اسلام حقیقی، نیکی، خوبی و ارزش‌ها بود، امام زمان(عج) هم ظهور کنند همچون امام حسین(ع) مفاسد، ظلم و بدی‌ها را کنار خواهد زد و مصالح و خوبی را جایگزین خواهند کرد.

این خطیب ابراز کرد: برای آمدن امام حسین(ع) مردم کوفه نامه نوشتند و امروز ما هم با اشک و آه برای ظهور امام زمان(عج) دعا می‌کنیم اما باید به این فکر کنیم چه شد که سال ۶۱ مردم کوفه به جای یاری امام زمان خود حضرت را کشتند و چه کنیم که پایان انتظار ما چیزی جز این باشد. راه رسیدن به انتظار واقعی درباره امام زمان(عج) عبرت گرفتن از عاشورا است.

وی با اشاره به آسیب و آفت شعار بدون عمل، بیان کرد: انتظار حقیقی باید در خانواده و جامعه اثر داشته باشد، منتظران واقعی در روابط خانوادگی و اجتماعی حرمت‌ها را حفظ می‌کنند و نسبت به یکدیگر حسادت، بغض، بی‌حیایی، کینه، کدورت، کم‌فروشی، گران‌فروشی، ربا و احتکار ندارند. در غیراین صورت همچون مردم کوفه صرفا اهل شعار هستند.

حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه قرار نیست خداوند امام زمان(عج) را به ما برساند بلکه ما باید خود را به حضرت برسانیم، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) فرمودند امام همچون کعبه است شما باید به سوی او بروید که از نور ایشان هدایت برگیرید.

این خطیب حوزوی با بیان اینکه گناهان ما مانع ظهور امام زمان(عج) است، خاطرنشان کرد: منتظران واقعی با دوری از هر نوع گناهی امام را صرفا برای خود او می‌خواهند و در این زمینه از مال، جان و آبروی خود می‌گذرند.

وی در پایان گفت: اگر امروز معیار اعمال ما طبق دستورات امام زمان(عج) باشد ما منتظران واقعی هستیم در غیر این صورت مثل مردم کوفه انتظار ما به شهادت امام ختم می‌شود.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند