درخواست پنتاگون از اعضای ناتو برای تحریم ترکیه


وزارت دفاع آمریکا با اعلام اینکه عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه «تضعیف کننده» مبارزه علیه داعش...

درخواست پنتاگون از اعضای ناتو برای تحریم ترکیه

وزارت دفاع آمریکا با اعلام اینکه عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه «تضعیف کننده» مبارزه علیه داعش است، هشدار داد که آمریکا از متحدان خود در ناتو مصرانه می خواهد تحریمهایی علیه ترکیه وضع کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که عملیاتهای نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه روند مبارزه با گروه تروریستی داعش را «تضعیف می کند».

این وزارتخانه در ادامه هشدار داد که دولت آمریکا از سایر متحدان خود در ائتلاف نظامی ناتو مصرانه می خواهد که ترکیه را به دلیل این «اقدامات غیرقانونی» تحریم کنند.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی پیش از آمادگی کامل خود برای نابود سازی اقتصاد ترکیه در صورت عدم انصراف مقامات آنکارا از عملیات نظامی در خاک سوریه خبر داد و هشدار داد که دولت آمریکا علاوه بر وضع تحریمها علیه مقامات کنونی و پیشین ترکیه که در «عملیات برهم زننده ثبات در شمال شرق سوریه دست داشته اند»؛ تعرفه گمرکی بر فولاد وارداتی از ترکیه را به ۵۰ درصد افزایش داده و مذاکرات جاری برای انعقاد یک توافقنامه تجاری با ارزش صد میلیارد دلار را بی درنگ متوقف می سازد.

ترامپ همچنین گفت: «چنانچه رهبران ترکیه به طی این مسیر خطرناک و ویرانگر ادامه دهند، من کاملاً آمادگی دارم اقتصاد ترکیه را به سرعت نابود کنم».

گفتنی است که ارتش ترکیه متعاقب اعلام خروج نیروهای نظامی آمریکا از منطقه مرزی سوریه، عملیات نظامی خود موسوم به «چشمه صلح» را از چهارشنبه هفته گذشته آغاز کرد؛ عملیاتی که با واکنشهای منفی و محکومیتهای جهانی روبرو شده است.

در واکنش به حمله های نظامی ترکیه به شمال سوریه، «محمدجواد ظریف»، وزیر امورخارجه ایران در گفتگو با شبکه تلویزیونی تی آر تی ترکیه، اظهار داشت: «امنیت از طریق تجاوز به سوریه به دست نمی‌آید».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها