آیا باید منتظر رفع فیلتر تلگرام با دستگیری روح‌الله زم باشیم؟


آیا باید منتظر رفع فیلتر تلگرام با دستگیری روح‌الله زم باشیم؟

شاید بتوان خبر دستگیری روح الله زم، مدیرمسئول سایت آمدنیوز را به عنوان خبری جالب مطرح کرد ولی مهم‌تر از این خبر باید تاثیرات آن را مورد بررسی قرار داد. از جمله تاثیرات این موضوع مساله رفع فیلتر تلگرام است که به گمان بعضی از افراد می‌توان نسبت به آن امیدوار بود ولی آیا واقعا باید منتظر این اتفاق باشیم؟ به گزارش آی‌تی‌رسان، ساعاتی پیش خبری کل...

شاید بتوان خبر دستگیری روح الله زم، مدیرمسئول سایت آمدنیوز را به عنوان خبری جالب مطرح کرد ولی مهم‌تر از این خبر باید تاثیرات آن را مورد بررسی قرار داد. از جمله تاثیرات این موضوع مساله رفع فیلتر تلگرام است که به گمان بعضی از افراد می‌توان نسبت به آن امیدوار بود ولی آیا واقعا باید منتظر این اتفاق باشیم؟

به گزارش آی‌تی‌رسان، ساعاتی پیش خبری کل رسانه‌های فارسی زبان دنیا را فرا گرفت که روح الله زم مدیرمسئول آمدنیوز در دام اطلاعاتی سپاه قرار گرفته و توسط سازمان اطلاعات سپاه دستگیر شده است. بسیاری از کاربران با بازخوانی دلایل فیلترینگ تلگرام از قوه قضاییه و نهادهای ذیربط سوال می‌کنند که با دستگیری این فرد و تعطیلی کانال و سایت مذکور، فیلترینگ تلگرام برداشته می‌شود؟

پیگیری‌های خبرنگار آی‌تی‌رسان نشان می‌دهد که موضوع فیلترینگ تلگرام و عملیاتی شدن آن زمانی رخ داد که شکایات مختلفی از این پیام رسان به قوه قضاییه ارسال شد و شاکیان خصوصی این اپلیکیشن درخواست مسدود کردن آن را داشتند. در همین راستا دادستان پرونده‌های مطروحه با بررسی این شکایات مجموعا رای به فیلترشدن پیام رسان مذکور داد که طبیعتا رفع این مسدودیت نیازمند پاسخ مثبت قوه قضاییه و رفع شکایات واصله خواهد بود.

به همین دلیل به نظر می‌رسد که رفع فیلتر تلگرام مساله‌ای نیست که به همین راحتی‌ها قابل انجام باشد و هر تصمیمی منوط به رضایت قوه قضاییه از بابت پرونده‌های دریافتی این قوه بوده و حتی در صورتی که شورای عالی فضای مجازی نیز رای به رفع مسدودیت دهد، بازهم این امر، شدنی نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022