رئیس مجلس شورای اسلامی از بازگشایی سفارت ایرلند در ایران استقبال کرد


رئیس مجلس شورای اسلامی از بازگشایی سفارت ایرلند در ایران استقبال کرد

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب به نقل از خانه ملت، شان او فاریل رئیس پارلمان ایرلند روز دوشنبه، در حاشیه یکصدوچهل و یکمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی(IPU) با علی لاریجانی دیدار و گفت‌وگو کرد. لاریجانی در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی نسبت به تصمیم احداث سفارت ایرلند در ایران گفت: دایر کردن سفارت در ایران علاوه بر افزایش روابط سیاسی،...

رئیس مجلس شورای اسلامی از بازگشایی سفارت ایرلند در ایران استقبال کرد
به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب به نقل از خانه ملت، شان او فاریل رئیس پارلمان ایرلند روز دوشنبه، در حاشیه یکصدوچهل و یکمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی(IPU) با علی لاریجانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی نسبت به تصمیم احداث سفارت ایرلند در ایران گفت: دایر کردن سفارت در ایران علاوه بر افزایش روابط سیاسی، رایزنی‌های اقتصادی و فرهنگی را تسهیل می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با استقبال از همکاری‌های پارلمانی و افزایش ارتباط گروه دوستی ایران–ایرلند ادامه داد: ایران در زمینه توافق هسته‌ای وظایف خود را به درستی انجام داده است و عدم تعهد، به آمریکایی‌ها مربوط می‌شود تا جایی که پس از خروج از توافق هسته‌ای، رئیسانکشورهای فرانسه، انگلیس و آلمان از ایران درخواست خویشتنداری کردند و بعد در ادامه اینستکس زاییده شد که چندان هم کاربردی نیست. لذا این مسائل به روابط ایران و اتحادیه اروپا صدمه می‌زند.

رئیس پارلمان ایرلند هم بر افزایش همکاری‌های اقتصادی، ایجاد کانال بانکی، بازگشایی سفارت ایرلند در ایران و حل مسئله برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) بدون توافق ایرلند تأکید کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403