سخنگوی نیروهای مسلح یمن: ائتلاف متجاوز 30 بار یمن را بمباران کرد


سخنگوی نیروهای مسلح یمن: ائتلاف متجاوز 30 بار یمن را بمباران کرد

تهران-ایرنا- یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی در 24 ساعت گذشته بیش از 30 بار مناطق مختلف یمن را بمباران کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، سریع اعلام کرد که استان صعده در غرب یمن بیش از سایر مناطق مورد هدف قرار گرفته است.

این اقدام دولت سعودی یک روز پس از آن صورت می گیرد که "مهدی المشاط" رئیس شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که ما منتظر اقدامات عملی از سوی ائتلاف سعودی در خصوص برقراری آتش بس هستیم.

وی درباره عدم واکنش سعودی به طرح ابتکاری صلح که بیش از یک ماه از ارائه آن می‌گذرد، هشدار داد و گفت، اگرچه اظهارات مثبت نقل شده در رسانه‌ها قابل تقدیر است اما یمن خواهان اقدامات عملی ائتلاف است.

المشاط نسبت به ادامه توقیف کشتی‌های یمنی از سوی ائتلاف سعودی هشدار داد و این اقدام را نادیده گرفتن مشکلات ملت یمن دانست و تاکید کرد که ادامه توقیف کشتی ها تحولات خطرناکی در پی خواهد داشت و با تلاش‌های اخیر برای صلح در یمن و منطقه همخوانی ندارد.

المشاط ۲۹ شهریور طرح ابتکاری صلح را ارائه داد و اعلام کرد: ارتش یمن حمله پهپادی و موشکی به یمن را مشروط به آن که ائتلاف سعودی به حملات خود به یمن پایان دهد، متوقف می‌کند، اقدامی که تاکنون با پاسخ عملی ائتلاف برای توقف حملات به مناطق مختلف یمن رو به رو نشده است.

یمن از اوایل سال ۹۴، هدف حمله عربستان و کشورهای عضو ائتلاف عربی تشکیل شده از سوی ریاض برای این حمله قرار دارد و در این مدت هزاران یمنی کشته و صدها هزار تن دیگر زخمی شدند.

مشکلات ناشی از محاصره یمن و ادامه بمباران های مراکز غیرنظامی همچنین موجب کمبود مواد غذایی و دارو در این کشور شده و هزاران نفر از جمله زنان یمنی باردار در سال های اخیر به خاطر سوء تغذیه با مشکل رو به رو شده و یا جان باخته اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس