نحوه تربیت کودک، حل اختلاف نظر والدین


نحوه تربیت کودک، حل اختلاف نظر والدین

نقش والدین در تربیت فرزندان برای کودک و زندگی حال و آینده ی او بسیار مهم است.

نقش والدین در تربیت فرزندان برای کودک و زندگی حال و آینده ی او بسیار مهم است. اختلاف نظر والدین در تربیت کودک تاثیرات سرنوشت سازی بر روی کودک می گذارد، زیرا کودک رفتار والدین را به عنوان الگو و سند می پذیرد. شیوه ی برخورد والدین با کودک ، شیوه محبت یا خشونت ، تزلزل یا قاطعیت در رفتار، برای کودک درس آموز و سازنده است.
اختلاف نظر والدین در تربیت کودک و عدم توافق با همسرتان در مورد تربیت فرزندتان مسئله ای کاملا طبیعی و غیرقابل اجتناب است. این اختلاف به این معنی نیست که شما والدینی ناسازگار هستید و با یکدیگر تفاهم ندارید. اجازه ندهید که این عدم توافق برایتان تبدیل به مشکل بزرگی شود. وقتی می گوییم، نقش والدین در تربیت فرزندان چیست؟ یعنی والدین باید ارتباطات روشن را میان خود حفظ کرده و بر روی اهداف، توافق داشته باشند.

اختلاف نظر والدین در تربیت کودک
والدین باید در مورد اینکه چه رفتارهایی برای کودک آنها مطلوب و چه رفتاری نامطلوب است، اتفاق نظر داشته باشند. در غیر این صورت، فرزند آنها در مورد اینکه چه رفتاری از او انتظار می رود، دچار سردرگمی شده و در نتیجه رفتاری نامطلوب از خود نشان می دهد. ارتباطات خوب، مستلزم حرف زدن و گوش دادن فراوان از سوی تمامی اعضای خانواده است.
کودک شما به ارتباط خوب، انضباط و عشق نیاز دارد. بحث و گفتگوی مناسب در مقابل کودکان می تواند تجربه تکاملی خوبی برای آن ها باشد. والدینی که بین عمل و گفتارشان، بین کردار و امر و نهی شان تفاوت است هرگز نخواهند توانست بر روی فرزندان خود موثر باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق