کفش پوشیدن کودک، نحوه آموزش


کفش پوشیدن کودک، نحوه آموزش

در ابتدای آموزش کفش پوشیدن به کودک توجه داشته باشید، پوشیدن کفش ها توسط کودک و بدون کمک بزرگترها مشکل است.

در ابتدای آموزش کفش پوشیدن به کودک توجه داشته باشید ، پوشیدن کفش ها توسط کودک و بدون کمک بزرگترها مشکل است. در ابتدای کار، برای کمک به او می توانید با علامت زدن درون کفش ها به او بفهمانید که هنگام پوشیدن آنها چگونه باید در کنار یکدیگر باشند. آموزش بستن بند کفش به یک کودک خردسال ممکن است برای شما خسته کننده و برای کودک نا امید کننده باشد. چون بچه‌ها اگر احساس کنند انجام کاری برایشان دشوار است خیلی زود علاقمندی خود را از دست می‌دهند .
۱- بهتر آن است که برای کودک خود کفش هایی بخرید که بندهای چسبی داشته باشد، چرا که پوشیدن و در آوردن آنها آسانتر است.
۲- ضمناً اگر کودک شما بدون دلیل کفش خود را از پای در می آورد، کفش هایی با بندهای نخی برایش بخرید و آن بندها را دو بار گره بزنید تا نتواند بازشان کند.
۳- اگر می خواهید حتی با گره زدن بند کفش ها هم کودک نتواند به آسانی آنها را باز کند، قبل از پوشاندن کفش به او، بندها را در آب خیس کنید.
۴- داخل منزل سعی کنید کودک شما پابرهنه باشد و یا حداکثر جورابی برای محافظت از سرما به او بپوشانید، این کار موجب تقویت حس لامسه ی پا در شتاخت جنس کف زمین می شود و در رشد و تناسب گودی کف پا هم مؤثر است.

یک ترفند ساده برای آموزش پوشیدن کفش
آموزش کفش پوشیدن به کودک بهترین فرصت برای آموزش چپ و راست به کودک هم هست. با ماژیک نام کودک‌تان را داخل کفش کف آن بنویسید. چند کلمه اول سمت راست لنگه کفش و چند کلمه آخر سمت چپ لنگه کفش نوشته شود.اگر هنوز قادر به خواندن نیست از روش نیمه کردن صورت خندان استفاده کنید.
راه دیگر، یک جفت دمپایی تمیز بردارید. و در خانه تابه تا توی دستانتان بگیرید .به کودک بگویید نگاه کن، دمپایی ها با هم قهر هستند. بیا با هم آشتی شون بدیم. از کودک بپرس قهر خوبه یا آشتی؟ وقتی دوباره تابه تا پوشید به کودک بگو :دمپایی های تو دوباره قهر کردند ،و ازش بخواه که آن ها را با هم آشتی بدهد .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان