سرمربی تیم فوتبال جوانان : مقصر پسرفت تیم‌های پایه باشگاه‌ها هستند


سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران مقصر پسرفت تیم‌های پایه را باشگاه‌ها دانست و گفت: هدف تیم فوتبال جوانان حضور در جام جهانی است. نوشته سرمربی تیم فوتبال جوانان : مقصر پسرفت تیم‌های پایه باشگاه‌ها هستند اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

سرمربی تیم فوتبال جوانان : مقصر پسرفت تیم‌های پایه باشگاه‌ها هستند

سید اکبر پورموسوی : کمیته فنی فدراسیون فوتبال در کار من دخالتی ندارد
نویسنده : خبرگزاری فوتبال ایران
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | ۲۲:۴۹
سرمربی تیم فوتبال جوانان : مقصر پسرفت تیم‌های پایه باشگاه‌ها هستند

سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران مقصر پسرفت تیم‌های پایه را باشگاه‌ها دانست و گفت: هدف تیم فوتبال جوانان حضور در جام جهانی است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

سید اکبر پورموسوی , سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران با حضور در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه سیما گفت:

از دی ماه سال گذشته تا به امروز بیش از ۱۳۰۰ بازیکن دعوت کردیم و در اردوهای مختلف بازی تدارکاتی داشتیم. کتابچه‌ای از بازیکنان ثبت شده داریم و به جرات می‌توانم بگویم هیچ بازیکنی نمی‌تواند بگوید من فرصت و شانس حضور در تیم ملی را نداشته‌ام.

سید اکبر پورموسوی افزود:

تا اردیبهشت‌ماه از بین این تعداد ۵۰ نفر انتخاب شدند در ۲ تورنمنت شرکت کردیم، اولی در سن پترزبورگ بود که از بین ۱۲ تیم ششم شدیم. در تورنمنت دوم در تاجیکستان توانستیم قهرمان شویم و عنوان تیم اخلاق نیز را به دست بیاوریم.

سرمربی تیم فوتبال جوانان یادآور شد:

اکنون شمارش معکوس تا مسابقات آسیایی شروع شده و مهر‌ماه سال آینده قهرمانی آسیا برگزار می‌شود. از گروه قبلی فریدون معینی، بهزاد آزاد و حسین مرادی که از روز اولی که آمدم به من کمک کردند. با توجه به اینکه تیم جوانان سال گذشته حذف شده بود، ۱۷ ماه تعطیل بود و این عزیزان در کنار من بودند تا بچه‌ها را ارزیابی کنم و تا به امروز کمیته جوانان از ما حمایت کرده است. برنامه‌مان برای مرحله اول تا به اینجا خوب بوده است.

سید اکبر پورموسوی درباره ارتباطش با کمیته فنی که فرهاد مجیدی موفق به تعامل با اعضای آن نشد، توضیح داد:

تا امروز دو بار در کمیته فنی حضور داشتم و جا دارد از حمایت آنها تشکر کنم. با آقای محمدی رئیس کمیته جوانان دو سه روز یک بار در ارتباط هستم و کارها را چک می‌کنیم. ایشان هم جوان، هم با برنامه و هم تحصیل‌کرده است و امیدوارم با این تعامل بتوانیم گامی برای فوتبال پایه برداریم.

سید اکبر پورموسوی در پاسخ به اینکه آیا او هم مثل فرهاد مجیدی با مشکل دخالت در کارش روبه‌رو شده، تاکید کرد:

نه اصلاً, تا به امروز در انتخاب بازیکن، معرفی و بازی‌ها دخالتی صورت نگرفته است.

سرمربی تیم فوتبال جوانان درباره تعامل با مارک ویلموتس عنوان کرد:

ایشان خیلی از بازیکنان جوان استقبال می‌کند و چندین جلسه در تمرینات ما حضور داشت که باعث انگیزه ما، کادر فنی و بازیکنان می‌شود. او دنبال فوتبال تهاجمی و رو به جلو است و ما هم با سیستم ۲-۴-۴ و تهاجمی بازی می‌کنیم و دنبال سبک جدید در فوتبال ایران هستیم.

سید اکبر پورموسوی درباره اینکه آیا از تیم ملی‌کپی برداری کرده است یا خیر؟ تصریح کرد:

به آن صورت خیر, اما از برج ۱۰ که کار را شروع کردیم، به شکل معمول ترکیب تیم‌ها ۱-۳-۲-۴ هستند ولی من از ابتدا با سیستم ۲-۴-۴ جلو رفتم و فوتبال تهاجمی را دوست دارم.

سید اکبر پورموسوی افزود:

در شهرستان‌ها به دلیل کمبود امکانات زیاد کار نمی‌کنند ولی ما در هر نقطه ایران که بگردیم استعدادهایی وجود دارد.

سرمربی تیم فوتبال جوانان درباره وضعیت نگران‌کننده تیم‌های پایه و اینکه در سال‌های گذشته در تیم نوجوانان، جوانان و امید نتیجه نگرفته‌ایم و آیا باشگاه‌ها مقصر این ناکامی هستند؟ گفت:

قطعاً, باید نگاه‌مان را نسبت به تیم‌های پایه عوض کنیم. از باشگاه‌ها خواهش می‌کنم به تیم‌های پایه‌شان برسند. با توجه به مشکلات اقتصادی که در کشور هست هیچ راهی به جز پشتوانه‌سازی نداریم و این فقط با حمایت از تیم‌های پایه ممکن است.

سید اکبر پورموسوی درباره تیم ۲۶ نفره خود گفت:

۴ بازیکن ما به صورت کامل در اختیار تیم‌های بزرگسالان هستند اما با توجه به شرایط مسابقات، اکثر باشگاه‌ها به این بچه‌ها کمتر بها می‌دهند. با این وجود حسین نخودکار در سایپا و احمد جلالی و علیرضا اسدآبادی در پدیده بازی کرده‌اند.

وی افزود:

بهمن ماه یک هفته در مسابقات آموزشگاه‌های کشور حضور پیدا کردم و در بازی‌های مختلف حضور فیزیکی داشتم تا بتوانم بازیکنانی که حق‌شان است را پیدا کنم.

سرمربی تیم فوتبال جوانان در پاسخ به اینکه آیا درست است برخی باشگاه‌ها حاضرند به بازیکنان بی کیفیت خارجی بازی بدهند اما از جوانان استفاده نکنند، گفت:

در این چند سال ثابت شده هر باشگاهی که به جوانان خود بها بدهد ضرر نکرده است. البته برنامه‌های ما کوتاه مدت است و بازیکن آماده برمی‌داریم اما اگر به دنبال برنامه بلندمدت باشیم، باید نگاه‌مان به تیم‌های پایه بهتر باشد.

سید اکبر پورموسوی درباره پیش‌بینی‌اش از مسابقات پیش‌رو، تاکید کرد:

از روز اولی که آمدم، جلسات متعددی با این بچه‌ها داشتیم و همیشه گفته‌ایم که دور هم جمع شده‌ایم تا به جام جهانی برویم و صرفاً عبور از این مرحله هدف ما نیست. بچه‌ها واقعاً شایستگی دارند و در این ۲۰ و چند روز باقی مانده باید بتوانیم مسائل فنی‌مان را پیگیری کنیم.

وی یادآور شد:

تلاش کردیم در اردوی تهران شبیه‌سازی کنیم و از ۴ کشور عربی دعوت کردیم اما این تیم‌ها حضور پیدا نکردند. عمان، عراق، سوریه و هند را به تهران دعوت کردیم اما متاسفانه آنها نپذیرفتند که در اینجا حضور پیدا کنند و برای همین سعی کردیم با تیم‌های داخلی بازی کنیم. امروز میزبان تیم بزرگسالان پارس جنوبی هستیم، چهارشنبه با امیدهای استقلال و روز جمعه با خوشه طلایی بازی می‌کنیم.

سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران با اشاره به میزبانی ایران گفت:

از مسئولان ورزشگاه پاس قوامین خواهش دارم با توجه به اینکه ورزشگاه در حال بازسازی شدن است, کار را سرعت ببخشند تا ما از اول آبان ماه بتوانیم از این زمین استفاده کنیم.

سید اکبر پورموسوی در پایان گفت:

جا دارد از بازیکنان تیم تشکر کنم که در هر اردو با انگیزه و تلاش کار می‌کنند. همچنین از همکارانم در کادر فنی متشکرم که در این ۱۱-۱۰ ماه مطمئناً بیشتر از من تلاش کرده‌اند. از حیدر شریفی، فرشاد بختیاری‌زاده، رضا خطیب, فراز فاطمی و مارکو هم تشکر می‌کنم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال ملی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک