بدهکاری 5 میلیارد تومانی آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران به معلمان


بدهکاری 5 میلیارد تومانی آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران به معلمان

تهران- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت:‌ این اداره کل بابت هزینه سرویس رفت و آمد 5 میلیارد تومان از سال گذشته به معلمان بدهکار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدصیدلو عصر دوشنبه در بیست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی استان‌ تهران اظهار داشت: شهرستان‌های‌استان تهران تنها استانی است که بابت رفت و آمد سرویس رفت و آمد معلمان هزینه پرداخت می کند.

وی افزود: در سال گذشته باید ۱۰ میلیارد هزینه پرداخت می کردیم که هنوز ۵۰ میلیارد ریال از سال گذشته باقی است و نمی دانیم با این حجم بدهی امسال چه کار باید بکنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان‌تهران ادامه داد: امسال ۵ هزار معلم داشتیم که بخاطر پرداخت نشدن این هزینه درخواست انتقال به شهر تهران را داشتند و باید گفت که ۵ هزار معلم از وضعیت شغلی خود راضی نیستند و علاقمند هستند در شهر تهران تدریس کنند.

میانگین تراکم در کلاس درس شهرستان‌های استان‌تهران ۳۲ است

وی با بیان اینکه میانگین عدد تراکم در کلاس درس شهرستان‌های استان‌تهران ۳۲ است، گفت: این میانگین در کل کشور عدد ۲۴ است.

وی تصریح کرد: استان‌تهران منحصر به‌فردترین آموزش و پرورش کشور را دارد چرا که در این استان در حوزه آموزش و پرورش ۲ اداره کل آموزش و پرورش یکی در شهر تهران و دیگری در شهرستان های استان‌ تهران فعالیت دارند.

صیدلو ادامه داد: اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با ۱۹ منطقه آموزشی و اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان‌تهران با ۲۱ منطقه آموزشی فعال هستند.

وی افزود: تمام شهرستان‌ها از غربی‌ترین نقطه جنوب تهران یعنی از ملارد تا فیروزکوه در حوزه مدیریتی شهرستان‌های استان‌تهران قرار دارند که امسال یک میلیون و ۴۰ هزار دانش‌آموز در ۳ هزار و ۶۵۰ مدرسه تحصیل می کنند.

ساختمان اداری اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان‌تهران منتقل می شود

صیدلو با اشاره به لزوم جابجایی ساختمان اداری اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران نیز گفت: اکنون این ساختمان در داخل شهر تهران قرار دارد که علاقمندیم این ساختمان اداری در جوار حرم مطهر امام (ره) و در جنب دانشگاه شاهد منتقل شود که در این زمینه در حال انجام اقدامات لازم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: نسبت معلم به دانش‌آموز در کل کشور یک به ۱۴ است؛ یعنی به ازای هر ۱۴ دانش‌آموز یک معلم داریم و این در حالیست که این نرخ در شهرستان‌های تهران یک به ۱۹ است.

۱۱۶ هزار دانش آموز افغانی داریم

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان‌تهران با اشاره به تحصیل ۱۱۶ هزار دانش آموز تبعه کشور افغانستان نیز گفت: در کل کشور تعداد دانش‌آموزان اتباع خارجی که عموما افغانستانی هستند ۴۷۰ هزار نفراست که ۱۱۶ هزار نفر از آنان در شهرستانهای تهران سکونت و تحصیل دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: اگر آموزش و پرورش با کیفیت نداشته باشیم برخی دانش‌آموزان امروز ، فردا به مصادیق آسیب‌های اجتماعی تبدیل خواهند شد که برای پیدا کردن و حل مشکلات باید هزینه‌های فراوانی صرف کنیم.

صیدلو تصریح کرد: اگر امروز صحنه‌هایی در جامعه می بینیم که خوشایندمان نیست به این دلیل است که شاید باید ۱۰ سال پیش در حوزه فرهنگی کاری انجام می‌دادیم و انجام ندادیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان‌تهران خاطرنشان کرد: انتظار مردم از نمایندگان در هر نهاد و سازمانی که از طریق رای مردم مستقر می‌شوند و قدرت را در اختیار می‌گیرند فقط مسائل عمرانی نیست و حتما از شورای شهر و روستا و شورای استان مردم فقط انتظار ندارند که در مسایل عمرانی و ساختمانی و مسائلی که مربوط به امور مالی است، اظهار نظر کنند و حتما بخشی از تمرکز نمایندگان مردم باید روی مسایل فرهنگی باشد.

به گفته وی، پیش از سال ۹۳ بابت تحصیل دانش آموزان مبالغی از طریق آموزش و پرورش دریافت می‌شد اما از سال ۹۳ به بعد با فرمایشاتی که مقام معظم رهبری داشتند که البته هیچ اشاره مستقیمی به دریافت اندک هزینه تحصیلی آن‌ها نشده بود که برخی مسئولان استانی و کشور اینگونه تلقی کردند که اگر این اندک مبالغ که با مصوبه شورای آموزش و پرورش استان دریافت می‌شد-گرفته نشود قدر بیشتری توانسته‌اند فرمایشات مقام معظم رهبری را جامعه عمل بپوشانند اما در حقیقت باید گفت که ما گرفتاری‌هایی در شهرستانهای تهران داریم و قرار شد پیگیری انجام شود تا بخشی از هزینه تحصیل اخذ شود، شرایط ما و شهرستان‌های استان‌تهران به‌گونه‌ای نیست که بتوانیم بابت این موضوع سوبسید بدهیم.

بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی استان تهران امروز (دوشنبه) با بررسی مشکلات فضاهای آموزش و پرورش در شهرستان های استان‌تهران به ریاست الهام فخاری و اعضای این شورا برگزار شد.

تهرام/۷۲۴۳//۶۱۳۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از خوانندگی سگ سخنگو با آهنگ صادق بوقی میگه آو آو آو آو...