انتظار بالای والدین؛ از دلایل اضطراب دوران کودکی


انتظار بالای والدین؛ از دلایل اضطراب دوران کودکی

پزشک متخصص اعصاب و روان و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بسیاری از اضطراب های دوران کودکی به دلیل انتظارات بالای والدین و احساس گناه کودکان از برآورده نشدن انتظارات والدین است.

انتظار بالای والدین؛ از دلایل اضطراب دوران کودکی
میگنا: دکتر کاوه حجت با اشاره به اینکه سلامت روان کودکان و نوجوانان علاوه بر سلامت جسم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید جدی گرفته شود، افزود: والدین باید براساس ظرفیت کودکان، از فرزندان خود انتظار داشته باشند.
وی ادامه داد: بسیاری از نوجوانان به دلیل سطح انتظار غیر منطقی والدین به ویژه نسبت به تحصیل، به علایم اضطرابی و اشتغال ذهنی مفرط دچار می شوند. حجت با بیان اینکه استعدادها و ظرفیت های کودکان و نوجوانان یکسان نیست، اظهار کرد: تنظیم سطح انتظار والدین نسبت به ظرفیت های کودکان بسیار حائز اهمیت است و مقایسه کردن کودکان و نوجوانان با یکدیگر به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

وی توضیح داد: متاسفانه توجه به استعدادهای کودکان در زمینه های غیر درسی مورد غفلت قرار گرفته است و بسیاری از خانواده ها تنها بر روی موفقیت تحصیلی فرزندان تمرکز می کنند که این مسأله موجب سرکوب شدن استعدادهای هنری، ورزشی و خلاقیت های کودکانه می شود.

حجت تأکیدکرد: والدین به علایق، ظرفیت ها و استعدادهای فرزندان توجه ویژه ای داشته باشند و برای موفقیت آن ها، فقط روی تحصیل تمرکز نکنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر