استاندار اردبیل: گردشگری مهم‌ترین عامل توسعه متوازن استان است


استاندار اردبیل: گردشگری مهم‌ترین عامل توسعه متوازن استان است

اردبیل _ ایرنا _ استاندار اردبیل با بیان اینکه گردشگری مهم‌ترین عامل توسعه‌یافتگی استان است، گفت: رونق گردشگری رشد اقتصادی و اشتغالزایی را به دنبال دارد.

به گزارش ایرنا ، اکبر بهنامجو عصر دوشنبه در دیدار با مونسان، وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی بر تلاش برای تدوین طرح جامع گردشگری در کشور با الگوبرداری از کشورهای موفق در این زمینه تاکید کرد.
وی با اشاره به اهمیت تبلیغات و معرفی جاذبه‌های گردشگری ، پخش برنامه‌های گردشگری در یکی از شبکه‌های پرمخاطب را از جمله ضرورت‌های این حوزه ذکر کرد.
استاندار اردبیل تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری استان از جمله راه‌اندازی چهار پیست اسکی از سال آینده باید در راستای هدایت گردشگران خارجی و داخلی برنامه‌ریزی کنیم.
او افزود: راه‌اندازی شبکه‌های تبلیغاتی در فضای مجازی از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که می‌تواند در خصوص جذب گردشگران داخلی و خارجی تاثیر بالایی داشته باشد.
بهنامجو همچنین از حمایت از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری بویژه اماکن اقامتی در استان خبر داد و گفت: این اقدامات در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری انجام می‌شود.
وی بیان کرد: قطب‌های گردشگری در کشور از جمله سرعین در استان اردبیل باید مورد حمایت ویژه دولت در خصوص اختصاص تسهیلات انجام گیرد تا احداث مکان‌های گردشگری متناسب باشد.
وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی نیز در این نشست گفت: جذب گردشگر و سرمایه‌گذاری گردشگری باید بصورت متوازن انجام شود.
علی‌اصغر مونسان افزود: پروژه‌های جذاب گردشگری از جمله احداث گلخانه نیز از دیگر روش‌های جذب و ماندگاری گردشگران است.
وی در ادامه با اشاره به همکاری با صدا و سیما در زمینه پخش برنامه‌های گردشگری از یکی از شبکه‌های پرمخاطب ، این اقدام را در رونق بخش گردشگری ضروری و موثر دانست.
مونسان از تلاش برای تهیه طرح جامع گردشگری کشور برای چشم‌انداز ۱۵ ساله خبر داد و گفت: در تهیه این سند اطلاعات اولیه از استان‌ها اخذ می‌شود.

اردبیل با یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.
پل معلق مشگین‌شهر ، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در ۱۲ کیلومتری سرعین و شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های گردشگری ، ورزشی استان اردبیل است.

۳۰۰۶/۶۰۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس