ظرفیت 22 هزار نفری مواکب موقعیت آبادان برای اسکان و پذیرایی از زائران اربعین


ظرفیت 22 هزار نفری مواکب موقعیت آبادان برای اسکان و پذیرایی از زائران اربعین

طاهری از ظرفیت 22 هزار نفری مواکب موقعیت آبادان برای اسکان و پذیرایی از زائران اربعین خبر داد و گفت: با توجه به مشکل به وجود آمده برای تردد زائران در خاک عراق 10 دستگاه اتوبوس توسط شهرداری آبادان تامین و برای جابجایی زائران عازم عراق شدند.

«محمد طاهری» شامگاه (دوشنبه ۲۲ مهر) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به خدمات ارائه شده به مواکب موقعیت آبادان مستقر در مرز بین المللی شلمچه اظهار کرد: با توجه به اعلام نیاز ستاد عتبات عالیات شهرستان آبادان مبنی بر تامین یخ مواکب، این فرمانداری علاوه بر امکاناتی که در اختیار مواکب موقعیت آبادان قرار دارد با پیگیری توسط خیرین این شهرستان روزانه ۳۰۰ قالب یخ بین مواکب این شهرستان مستقر در مرز شلمچه تقسیم می کند.

معاون عمرانی فرماندار ویژه شهرستان آبادان اضافه کرد: روزانه حدود ۲ هزار قالب یخ توسط ستاد عتبات عالیات شهرستان آبادان در میان مواکب تقسیم می شود.

وی به تامین آب شرب مواکب اشاره کرد و افزود: علاوه بر تانکرهای آب شرب که توسط شهرداری چوئبده و پتروشیمی آبادان برای مواکب تامین می شد ۲ تانکر دیگر نیز از شهرهای استان توسط امور آب روستایی و شهری شهرستان تهیه و تامین می شود.

وی تصریح کرد: طی هفته گذشته آب مواکب افغانی های مستقر در مرز شلمچه دچار افت فشار آب شده بود که با کمک خیرین شهرستان آبادان ۵۰۰ متر لوله یک اینچ تهیه و توسط امور آب روستایی و شهری این شهرستان لوله گذاری انجام و اکنون این مواکب دارای آب مورد نیاز هستند.

طاهری اذعان داشت: امسال برای اولین بار دهیاران بخش مرکزی آبادان در کنار کانکس فرمانداری و شهرداری آبادان موکبی را برپا کرده اند و به صورت شیفتی به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می کنند.

وی از تهیه پمپ آب جهت استفاده در سرویس های بهداشتی موقعیت شهرستان آبادان در مرز شلمچه خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه این پمپ ها توسط خیرین آبادان تهیه و نصب شد اکنون مشکل افت فشار آب سرویس های بهداشتی نیز بر طرف شده است.

وی از اعزام 10 دستگاه اتوبوس توسط شهرداری آبادان به عراق خبر داد و ابراز کرد: با توجه به اینکه زائران اربعین حسینی در مسیر مرز شلمچه عراق تا بصره و نجف اشرف و کربلای معلی برای تردد با مشکل جدی روبرو بودند این تعداد اتوبوس برای جابجایی زائرین از مرز شلمچه عراق تا نجف اشرف و کربلای معلی از طریق شهرداری آبادان به عراق اعزام شدند.

معاون عمرانی فرماندار ویژه شهرستان آبادان به ارائه خدمات در مواکب موقعیت شهرستان آبادان در مرز شلمچه اشاره کرد و گفت: هر موکب دار موقعیت آبادان در این مرز با التماس و تمنا از زائران پذیرایی می کند و محلی را برای اسکان و استراحت در اختیار آنها قرار می دهند؛ مواکب موقعیت آبادان نیز در این مرز ظرفیت اسکان روزانه ۲۲ هزار نفر را دارا هستند و به نحو مطلوب از زائران پذیرایی می کنند.

وی بیان کرد: کلیه امکانات موجود در موکب های موقعیت آبادان از طریق ستاد اربعین شهرستان تهیه و تامین شده و در مواکب این شهرستان روزانه صبحانه، ۲ وعده غذای گرم، میان وعده غذایی و آب معدنی به زائران ارائه می شود.

طاهری تاکید کرد: معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان نیز به صورت مداوم در مرز شلمچه حضور دارند و سرکشی از مواکب را در دستور کار قرار داده اند و چنانچه موکب داران نیز مشکلی داشته باشند در جهت رفع آن سریعا با دستورات ایشان اقدام می شود.

پایان پیام/660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد