معرفی برترین‌های سومین جایزه ملی فیلم ایثار


معرفی برترین‌های سومین جایزه ملی فیلم ایثار

برترین‌های سومین دوره جایزه ملی فیلم ایثار امشب معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در این دوره در مجموع ۲۹۱ اثر در بخش فیلم و ۴۹۱ اثر در بخش فیلمنامه به دبیرخانه جشنواره رسید که ۱۰۵ اثر در بخش فیلم و ۱۱۱ اثر در بخش فیلمنامه انتخاب و در مرحله نهایی ۸ فیلم و ۴ فیلمنامه برگزیده شدند. معاون فرهنگی امور شهید و ایثارگران در مراسم تجلیل از برترین‌های این دوره با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت همواره عامل پیش برنده اسلام و انقلاب اسلامی بوده است، گفت: این مقام اتفاقی نیست بلکه با تلاش و مجاهدت به دست می‌آید.
حجت الاسلام کاویانی راد با تاکید بر ضرورت بازشناسی و معرفی فرهنگ ایثار به جامعه افزود: نیازمند معرفی ایثار و ایثارگری و حقیقت آن به جامعه هستیم و در این حوزه جشنواره جایزه ملی فیلم ایثار تلاش کرده است الگویی دقیق و به دور از هر گونه حاشیه؛ حقیقت و واقعیت ایثارگری را به جامعه معرفی کند. وی گفت: در این حوزه یکی از نقاط آسیب پذیر، فاصله گرفتن از مسیر اصلی واقعیت ایثارگری است.

مراسم قدردانی از برگزیدگان سومین جایزه ملی «فیلم ایثار»

مراسم قدردانی از برگزیدگان سومین جایزه ملی «فیلم ایثار» با حضور محمد حسین کاویانی معاون فرهنگی بنیاد شهید و حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی در تالار ایوان شمس آغاز شد. فراخوان سومین جشنواره «فیلم ایثار» در خردادماه منتشر شد و شرکت کنندگان تا پایان شهریور ماه فرصت داشتند آثار خود را در قالب «فیلم‌نامه» و «فیلم ۱۲۰ ثانیه‌ای» با موضوع ایثار اجتماعی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
هنرمندان استقبال چشمگیری برای شرکت در این جشنواره هنری داشتند و نزدیک به ۹۰۰ اثر دریافت شد که ۲۸۴ اثر برای شرکت در بخش فیلم و ۴۹۰ اثر برای رقابت در بخش فیلم‌نامه بود. سومین جشنواره ملی «فیلم ایثار» با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران، انجمن سینمای جوانان ایران، شبکه یک سیما، شبکه مستند، آی فیلم و معاونت فرهنگی قوه قضاییه برگزار شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟