انویدیا به دنبال بازسازی بازی های بیشتری است!


رسانه کلیک – شواهد امر گویای این موضوع است که شرکت سرشناس انویدیا در آینده نه چندان دور دست به بازسازی بازی های محبوب دهه های اخیر خواهد زد. عبارت Ray Tracing یا همان رهگیری پرتو چند وقتی است که زبانزد برخی از سازندگان بازی ها و همچنین گیمرهای حرفه ای پلتفرم پی سی شده […] نوشته انویدیا به دنبال بازسازی بازی های بیشتری است! اولین بار در رسانه...

رسانه کلیک – شواهد امر گویای این موضوع است که شرکت سرشناس انویدیا در آینده نه چندان دور دست به بازسازی بازی های محبوب دهه های اخیر خواهد زد.

انویدیا به دنبال بازسازی بازی های بیشتری است!انویدیا به دنبال بازسازی بازی های بیشتری است!انویدیا به دنبال بازسازی بازی های بیشتری است!انویدیا به دنبال بازسازی بازی های بیشتری است!انویدیا به دنبال بازسازی بازی های بیشتری است!انویدیا به دنبال بازسازی بازی های بیشتری است!

عبارت Ray Tracing یا همان رهگیری پرتو چند وقتی است که زبانزد برخی از سازندگان بازی ها و همچنین گیمرهای حرفه ای پلتفرم پی سی شده و این تکنولوژی جدید به لطف فناوری منحصر به فرد خود، نورها را به صورت طبیعی بازتاب می کند تا در نتیجه گرافیک فنی و بصری آثار ویدیویی به طور چشمگیری بهبود یابد. انویدیا به عنوان یکی از غول های صنعت تکنولوژی، سال گذشته از سری جدید کارت گرافیک های جدید خود با نام RTX رونمایی کرد که این مجموعه به طور تمام و کمال از ویژگی Ray Tracing یا همان رهگیری پرتو پشتیبانی می کند.

انویدیا به دنبال بازسازی بازی های بیشتری است!انویدیا به دنبال بازسازی بازی های بیشتری است!انویدیا به دنبال بازسازی بازی های بیشتری است!انویدیا به دنبال بازسازی بازی های بیشتری است!انویدیا به دنبال بازسازی بازی های بیشتری است!انویدیا به دنبال بازسازی بازی های بیشتری است!

به دنبال این موضوع، برخی از بازی سازان به استقبال از این فناوری تازه رفته و قابلیت رهگیری پرتو را به آثار ویدیویی خود اضافه کرده اند. با این حال، در حال حاضر برخی از عناوین به چنین قابلیت جالب مجهز نشده اند و پی سی بازها با وجود استفاده از کارت گرافیک های RTX، کماکان قادر به استفاده از این تکنولوژی نیستند. در همین راستا، ، شرکت انویدیا (Nvidia) چندی پیش بازی Quake 2 را به منظور پشتیبانی از قابلیت رهگیری پرتو، بازسازی کرد. اما آن طور که به نظر می رسد، ظاهرا ساخت دوباره این اثر مقدمه ای بر بازسازی سایر بازی های پرطرفدار برپایه ویژگی Ray Tracing است و این شرکت قصد دارد تا بازی های محبوب قدیمی را نیز از نو طراحی کند.

ماجرا از جایی آغاز می شود که یکی از استودیوی های زیر مجموعه انویدیا تحت عنوان لایت اسپید (Lightspeed Studios) آگهی استخدام جدیدی را به ثبت رسانده که در آن به صراحت از بازسازی شماری از عناوین بزرگ دهه های اخیر خبر می دهد.

انویدیا به دنبال بازسازی بازی های بیشتری است!

انویدیا به دنبال بازسازی بازی های بیشتری است!

در بخش توضیحات این آگهی نوشته شده است:

ما تعدادی از بازی های بزرگ و پرطرفدار دهه های اخیر را انتخاب کرده ایم تا با بازسازی آن ها، قابلیت و تکنولوژی رهگیری پرتو را به این آثار ویدیویی اضافه کنیم. با این اقدام، در حالی که گیم پلی شگفت انگیز بازی ها را حفظ خواهیم کرد، جوانب گرافیک و کیفیت بصری آن ها را نیز تا حد توان ارتقا خواهیم داد.

ناگفته نماند که بازسازی این عناوین مشابه بازسازی سازندگان چنین آثاری نخواهد بود و شرکت انویدیا صرفا روی بهبود گرافیک فنی و بصری بازی و همچنین پشتیبانی آن از قابلیت رهگیری پرتو تمرکز خواهد کرد. بدین ترتیب، بخش هایی از جمله گیم پلی بازی دستخوش تغییراتی نخواهد شد.

با وجود اینکه انویدیا تا حدودی از برنامه های آتی خود در زمینه بازسازی بازی های پرطرفدار نسل های اخیر صحبت کرده، لیکن تا به امروز فهرستی از اسامی عناوین مورد نظر این شرکت در دست نیست. به عبارت دیگر، هنوز مشخص نیست که در آینده تکنولوژی رهگیری پرتو به کدام یک از آثار محبوب اضافه خواهد شد. با همه این ها، انتظار می رود که کاربران پلتفرم پی سی از چنین اقدام تحسین آمیز Nvidia استقبال خواهند کرد.

در انتهای این خبر، دیدگاه شما در رابطه با بازسازی بازی های سرشناس و محبوب چند سال اخیر توسط شرکت انویدیا چیست؟ به نظر شما، آیا این اقدام می تواند پی سی بازها را به ارتقای سیستم رایانه شخصی خود و خرید کارت گرافیک های سری جدید ترغیب کند؟ نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

Source: PC Gamer

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ omîd resûlpûr saqî derwêşan ساقی درویشان امید رسول پور