مشارکت‌جویی بیمه‌ای بانوان روستایی شیروان، بالاتر از استان


مشارکت‌جویی بیمه‌ای بانوان روستایی شیروان، بالاتر از استان

بجنورد- ایرنا- مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: هم اینک میزان مشارکت بانوان شیروانی در صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر بیش از میانگین استان است.

محمد غلام‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان مشارکت بانوان شیروان در این صندوق ۳۰ درصد و در استان ۲۳ درصد است که این خود نشان دهنده تمایل و استقبال بیشتر زنان این شهرستان برای عضویت در این صندوق است.

وی گفت: همچنین در سال های اخیر میانگین سن عضویت در این صندوق کاهش یافته و از ۵۰ به ۳۵ سال رسیده است که البته بسیاری هم زیر ۳۰ ساله خود را بیمه کرده اند که نشان دهنده اعتماد آنان به صندوق است.

غلام‌زاده با اشاره به اینکه شیروان در نیمه نخست امسال بیشترین جذب بیمه شدگان خراسان شمالی را داشته، افزود: در این مدت ۳۶۰ نفر در این شهرستان جذب صندوق بیمه روستایی کشاورزی شده اند که نسبت به مدت مشابه پارسال که ۲۳۰ نفر بود، ۵۵ درصد افزایش یافته است.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: در نیمه امسال شمار افرادی که سال های قبل بیمه خود را قطع کرده و امسال نسبت به برقراری مجدد آن اقدام کرده اند ۱۶ درصد نسبت به پارسال رشد داشته که در ۶ ماهه اول امسال ۲ هزار و ۵۵۰ نفر و سال قبل ۲ هزار و ۲۰۰ نفر بیمه خود را تمدید کرده اند.

به گفته غلام‌زاده ۳۰ درصد بیمه شدگان صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر شهرستان شیروان زن و ۷۰ درصد مرد هستند.

صندوق بیمه روستاییان و عشایر این فرصت را برای تمام افراد بالای ۱۸ و زیر ۵۰ سال در روستاها فراهم کرده تا بتوانند از یک حقوق مستمر و ماهیانه در زمان بازنشستگی، فوت سرپرست یا از کارافتادگی کلی بهره مند شوند.

در صندوق بیمه روستاییان و عشایر ۷۰ درصد حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند که هر خانوار باید براساس سطح بیمه انتخابی سالانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال تا ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال حق بیمه پرداخت کند.

۹ هزار و ۴۰۰ نفر در شهرستان شیروان عضو صندوق روستایی و عشایری هستند که از این تعداد ۳۰۰ نفر مستمری بگیر شامل از کارافتاده، بازنشسته و بازمانده هستند.

۷۱۸۶/۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته