مرکز آموزش اسکواش کشور در بجنورد ایجاد می‌شود


مرکز آموزش اسکواش کشور در بجنورد ایجاد می‌شود

بجنورد- ایرنا- رئیس فدراسیون اسکواش اعلام کرد: در صورت فراهم‌سازی زیرساخت‌ها و سالن استاندارد اسکواش در خراسان شمالی، مرکز آموزش اسکواش کشور در بجنورد راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایرنا مسعود سلیمانی، روز دوشنبه در نشست مجمع انتخاباتی هیات اسکواش خراسان شمالی، اظهار داشت: عقب ماندگی این استان در رشته اسکواش، علیرغم قرار گرفتن در منطقه‌ای گردشگری و مزیت های فراوانی که دارد، آزاردهنده است.

وی با اشاره به اختصاص زمین مناسب برای ساخت سالن اسکواش در بجنورد، خاطرنشان کرد: در صورت ساخت سالن مناسب، برای جبران این عقب ماندگی، سه ظرفیت کمپ دائمی تیم ملی، پایگاه استعدادیابی شرق کشور و مراکز راکتبال ایران به این استان داده می شود.
سلیمانی افزود: در صورتی که این ظرفیت ها نیز در استان فراهم شود در مرحله بعد مرکز آموزش اسکواش کشور را به بجنورد منتقل خواهیم کرد.

با اشاره به عقب‌ماندگی این استان در رشته اسکواش، پیشرفت این رشته را نیازمند تلاشی مضاعف دانست و اظهار داشت: خراسان شمالی با قرار گرفتن در منطقه‌ای راهبردی، باید رویکرد توسعه، ترویج و تقویت هرچه بیشتر این رشته را در برنامه داشته باشد.
رئیس فدراسیون اسکواش با بیان اینکه ساخت هر سالن اسکواش بیشتر از ۷۵ متر مربع فضا نیاز ندارد، افزود: با ایجاد این فضا سرانه ورزشی استان نیز بالا می‌رود.
سلیمانی با اشاره به حمایت های خوب استاندار خراسان شمالی از بخش ورزش، یادآور شد: فدراسیون نیز در حد توان به استان کمک می‌کند تا ظرفیتها و امکانات اسکواش در استان تقویت شود.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی نیز در این نشست از اعلام آمادگی یکی از بانوان سرمایه گذار برای ساخت سالن استاندارد اسکواش در این استان خبر داد و گفت: در این راستا از هر کمکی که لازم باشد دریغ نمی کنیم.
کوروش بهادری با اشاره به پیگیری برای ساخت خانه اسکواش در استان گفت: زمین مورد نیاز نیز به صورت رسمی تحویل شده و امیدواریم با اختصاص اعتبار از محل ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده به بخش ورزش استان، بتوانیم در ۲ سال آینده این سالن را در محل ورزشگاه تختی احداث کنیم.
وی از فدراسیون اسکواش به عنوان برنامه‌محورترین فدراسیون‌ها یاد کرد و گفت: در ابتدای شروع به کار ساخت این سالن در استان نیز مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال ریال از سوی اداره کل به هیات اسکواش اختصاص داده می شود.
به گزارش ایرنا؛ در این نشست صادق بیرجندی با کسب ۱۲ رای، به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیات اسکواش خراسان شمالی انتخاب شد.

ط/۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)