اعطای 2 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به هنرمندان خراسان شمالی


اعطای 2 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به هنرمندان خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- صاحبان مشاغل و هنرمندان خراسان شمالی در نیمه نخست امسال 2 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.

به گزارش ایرنا معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی روز دوشنبه اظهار داشت: با اختصاص این میزان تسهیلات برای ۲۹ نفر اشتغال ایجاد شد که از این تعداد ۱۰ نفر در شهرستان بجنورد، ۱۸ نفر در شیروان و یک نفر هم در فاروج بوده است.
علی‌اکبر طهماسبی افزود: این تسهیلات به ۱۱ نفر از صاحبان مشاغل خانگی به میزان ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون ریال برای هر فرد اعطا شده است.

وی برنامه نویسی رایانه ای، گرافیک رایانه ای، تدوینگری و تصویر رایانه ای، تدوینگری فیلم و تدوینگری متن، تحقیق و پژوهش، نقاشی، (هنرهای تجسمی)، طراحی دکوراسیون داخلی، طراحی محصولات چاپی غیر کتاب، روزنامه نگاری و خبرنگاری، خوشنویسی، نمایشنامه نویسی، صفحه آرایی، طراحی و دوخت لباس، نویسندگی و تالیف کتاب، تجهیز استودیو فیلم و نقد و یادداشت نویسی کتاب را از مهمترین عناوین طرح هایی دانست که تسهیلات را دریافت کرده اند.

طهماسبی، شناسایی و توسعه ظرفیت های کسب و کار خانگی برای توسعه فرصت های شغلی و ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی و اشتغال اعضای خانوار را از مهمترین اهداف اجرای این طرح دانست.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان امسال مجوز مشاغل خانگی، موسسه فرهنگی و هنری، چاپخانه دیجیتال و رسانه های تصویری برای ۷۴ نفر در سراسر استان صادر می شود.

به گزارش ایرنا؛ سال گذشته پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات به ۴۹ نفر از صاحبان مشاغل آزاد اختصاص یافت که از این طریق برای ۱۱۷ نفر اشتغال ایجاد شد.

ط/۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دورهمی ترلان پروانه با دوستانش + عکس