طرح «زوج‌ فرد» با همراهی مردم تبریز به ثمر نشست


طرح «زوج‌ فرد» با همراهی مردم تبریز به ثمر نشست

شهردار تبریز با بیان اینکه طرح زوج و فرد با همراهی مردم به ثمر نشست، گفت: مدیریت شهری به تنهایی نمی‌تواند مشکل ترافیک را در شهرهای بزرگ رفع کند و این را در توسعه‌یافته‌ترین شهرهای جهان هم می‌توان به وضوح دید.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، ایرج‌ شهین‌باهر با اعلام این خبر، اظهار کرد: از بین بردن معضلات کلانِ شهری همچون ترافیک و هموار ساختن مسیر توسعه پایدار بی‌شک بدون همراهی اقشار مختلف مردم امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: طبق آمار از تاریخ ۱۵مهر که طرح زوج یا فرد خودروها در محدوده مرکزی شهر اجرا شده، میزان قابل‌توجهی از ترافیک این محدوده کاهش یافته و به‌گفته اهالی، آرامش در معابر حاکم شده است.

وی بیان کرد: عامل اصلی بروز و ظهور پدیده ترافیک در شهری چون تبریز، نامناسب‌بودن معابر یا کمبودهایی در این‌زمینه نیست؛ بلکه موضوعاتی همچون «تک‌سرنشینی»، اصلی‌ترین علت ترافیک است.

شهردار تبریز گفت: باتوجه به این‌که در فصل سرما شاهد پدیده وارونگی هوا هستیم، کاهش میزان خودروها و ترافیک در سطح شهر می‌تواند به مقدار قابل‌توجهی از آلودگی احتمالی هوا بکاهد.

وی در پایان از شهروندان و رانندگان تبریزی که در اجرای طرح زوج یا فرد خودروها با مجموعه مدیریت شهری و ماموران راهنمایی و رانندگی همکاری و همیاری لازم را داشتند، قدردانی کرد.

46

کد خبر 1310665

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج