مزایده 4 بنای تاریخی دیگر برای احیا


مزایده 4 بنای تاریخی دیگر برای احیا

وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که در فهرستی متنوع 50 «بنای تاریخی» که اغلب آنها شامل «خانه های تاریخی با سابقه سکونت چهره های نامدار در آنها» و همچنین «کاخ و قلعه و کاروانسرا» واقع در 19 استان کشور بودند را برای مزایده ملکی اعلام کرد. اطلاعات اولیه این مزایده در سایت رسمی «صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی» با نام «پیش...

به ۵۰ بنای تاریخی که از سمت میراث فرهنگی برای مزایده معرفی شده بود ۴ بنای دیگر اضافه شد.

وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که در فهرستی متنوع ۵۰ «بنای تاریخی» که اغلب آنها شامل «خانه های تاریخی با سابقه سکونت چهره های نامدار در آنها» و همچنین «کاخ و قلعه و کاروانسرا» واقع در ۱۹ استان کشور بودند را برای مزایده ملکی اعلام کرد.

اطلاعات اولیه این مزایده در سایت رسمی «صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی» با نام «پیش مزایده سال ۹۸ املاک تاریخی» درج شده است. این املاک تاریخی- میراثی که تحت مالکیت دولت بوده و با واگذاری های متفاوت به سرمایه گذاران اعلام شده است. افرادی که برنده این مزایده می شوند جهت بهره برداری اقتصادی و کسب سود با انعقاد قرارداد بلند مدت اجاره این بناها «مسئولیت مرمت و احیای آنها» را به عهده می گیرند تا مرمت در مدت زمان مشخص و سپس به بهره برداری در چارچوب کاربری مجاز - راه اندازی کسب و کار اقتصادی سازگار با آثار میراثی- از قبل اعلام شده توسط «صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی» بپردازند.

براساس آخرین آمار و تشریح فرصت مزایده «صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی» چهار بنای تاریخی به ۵۰بنای قبلی در لیست مزایده اضافه شد که این بناها در شهر تبریز قرار دارد و شامل: خانه ثقه الاسلام، خانه پروین اعتصامی، خانه علوی و خانه امیرپرویز است.براساس این گزارش خانه نجفی به عنوان یکی از بناهای تاریخی در لیست مزایده در شهر بابل قرار دارد. جهت بهره برداری اقتصادی از «بناهای تاریخی» وزارت میراث فرهنگی تاکنون کاربری هایی همچون«تجاری، آموزشی، تفریحی و اقامتی» را مشخص کرده است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « دنیای اقتصاد » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...