افزایش 7 درصدی شعبات ثابت اخذ رای در اردبیل


افزایش 7 درصدی شعبات ثابت اخذ رای در اردبیل

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار اردبیل از افزایش قریب به 7 درصدی شعبات اخذ رای در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اردبیل خبر داد.


به گزارش ایسنا، بهروز ندایی در اولین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دادگستری استان اردبیل اظهار کرد: در دوره‌های قبلی انتخابات حضور حداکثر 71 درصدی و حداقل 52 درصدی مردم استان را شاهد بودیم که امیدواریم بتوانیم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیشترین حضور را تجربه کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در دوره دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی 60 درصد واجدین شرایط در رای‌گیری شرکت کردند و طبق قانون با مجری‌گری وزارت کشور و استانداران انتخابات سالمی را در عرصه شهرها شاهد بودیم.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار اردبیل شعار این دوره از انتخابات را مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت انتخابات با قانونمداری و بی‌طرفی و انسجام ملی اعلام کرد و گفت: از 18 مرحله‌ای که برای اجرای انتخابات سالم و پرشور در اردبیل در نظر گرفته شده دو مرحله انجام شده و در هفته‌های آینده با برگزاری یک جلسه در هر هفته مسایل و مباحث انتخابات در استان پیش خواهد رفت.
ندایی زمان ثبت نام کاندیداها را از 10 آذر ماه سال 98 تا 16 آذرماه سالجاری به مدت 7 روز اعلام کرد و افزود: کاندیدها برای ثبت نام در موعد مقرر باید با مراجعه به فرمانداری‌ها مدارک خود را تحویل و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
وی ادامه داد: دوره‌هایی در فرمانداری‌ها برای اعضای ستادهای انتخابات و کمیته‌ها تشکیل شده تا مشکلات پیش روی انتخابات احصا شده و این مشکلات تا موعد انتخابات برطرف شود.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار اردبیل با بیان اینکه سیاست شخص استاندار و فرمانداران انجام بی‌طرفانه انتخابات است، گفت: هر فردی که در این انتخابات رای بیاورد برای ما محترم است و در مسیر قانونمداری و امنیت جامعه حرکت خواهد شد.
ندایی گفت: همه باید طبق وظیفه ملی که داریم از آرای مردم صیانت کنیم و کارگروه امنیت ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی نیز با آسیب‌شناسی انتخابات در کنار کاندیداها خواهد بود.
وی ادامه داد: در این دوره از انتخابات با افزایش 7 درصدی صندوق‌های ثابت رای‌گیری در 906 شعبه آرای مردم اخذ خواهد شد.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار اردبیل از آموزش مجریان انتخابات نیز خبر داد و بیان کرد: در فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و ... هیئت‌های اجرایی آموزش داده شدند و بعد از پایان ایام ثبت نام کاندیداها نیز با حضور در کلاس‌های آموزشی با قوانین انتخابات آشنا خواهند شد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !