«فدرر» جمع سه تفنگدار المپیک 2020 را تکمیل کرد


«فدرر» جمع سه تفنگدار المپیک 2020 را تکمیل کرد
«راجر فدرر» تنیسور برجسته و پرافتخار سوئیسی امروز (دوشنبه) اعلام کرد که وی در راستای فتح تنها افتخار فراری دوران حرفه‌ای خود، در المپیک ۲۰۲۰ توکیو شرکت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، فدرر در جریان یک رویداد تبلیغاتی اظهار داشت: چند هفته‌ای است که در مورد این موضوع با تیمم صحبت می‌کنم؛ اینکه در تعطیلات تابستان ۲۰۲۰ پس از ویمبلدون و پیش از اوپن آمریکا باید چه کاری انجام دهم و در نهایت با دلم تصمیم گرفتم تا دوباره در المپیک شرکت کنم.

وی تاکنون هر ۴ گرند اسلم را فتح کرده و ۶ بار نیز فاتح مسابقات پایانی تور تنیس مردان شده اما هرگز در رقابت‌های انفرادی المپیک موفق به کسب مدال طلا نشده است.

قهرمان ۲۰ دوره گرند اسلم در المپیک ۲۰۰۸ پکن، به همراه «استن واورینکا» هم‌وطن خود در بخش ۲ نفره صاحب مدال طلا شد اما در رقابت‌های انفرادی المپیک ۲۰۱۲ لندن توسط «اندی موری» در هم شکست.

فدرر در المپیک ۲۰۱۶ ریو شرکت نکرد؛ جایی که موری بار دیگر قهرمان شد اما مرد سوئیسی از آن زمان تاکنون ۲ بار اوپن استرالیا را برده و یک بار هم در سال ۲۰۱۷ ویمبلدون را فتح کرده است؛ او اوایل سال جاری در جریان فینالی حماسی، فراموش‌نشدنی و طولانی در گرند اسلم مقابل حریف نام‌آشنای خود یعنی «نواک جوکوویچ» شکست خورد.

با احتساب فدرر، تاکنون «رافائل نادال» رقیب ابدی وی و جوکوویچ صرب، هر سه حضور خود را در المپیک ۲۰۲۰ توکیو تایید کرده‌اند؛ سه تفنگداری که صحنه را برای برگزاری تورنمنتی مهیج مهیا خواهند کرد.

جوکوویچ ۳۲ ساله مرد شماره یک تنیس جهان محسوب شده و تنیسوری که طی چند هفته آتی در صدد گرفتن این لقب از او است، کسی نیست جز نادال ۳۳ ساله.

فدرر ۳۸ ساله نیز مرد شماره سه تنیس جهان است و این در حالی است که نادال و جوکوویچ هر چهار گرند اسلم سال جاری را فتح کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان