مواد اولیه واحدهای تولیدی کیش بدون ثبت سفارش تامین می‌شود


 مواد اولیه واحدهای تولیدی کیش بدون ثبت سفارش تامین می‌شود

ایرنا- کیش - مواد اولیه و قطعات مورد نیاز واحدهای تولیدی مستقر در منطقه آزاد کیش با هدف رونق تولید، بدون ثبت سفارش تامین می شود.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان با اعلام این خبر از شرکت های تولیدی خواست تا لیست مواد اولیه یا قطعات مورد نیاز خود را با کدهای تعرفه مربوطه حداکثر تا تاریخ ۳۰/۷/۹۸ به مدیریت تسهیل تولید و صنایع سازمان منطقه آزاد کیش ارسال نمایند.

در حال حاضر بیش از ۴۳۰ واحد صنعتی در جزیره کیش در زمینه نفت و گاز، لوازم بهداشتی و آرایشی، تولید لوازم پزشکی و سلولوزی، مواد غذایی و دارویی و غذایی و پوشاک و لوازم خانگی، الکترونیکی و کامپیوتری و بسته بندی در ۶ شهرک صنعتی منطقه آزاد کیش فعالیت می کنند.

تحریمهای اقتصادی، نوسان بازار ارز و ممنوعیت ورود کالاهای گروه چهار به مناطق آزاد از سال گذشته مشکلات جدی برای واحدهای تولید مناطق آزاد از جمله کیش ایجاد کرد و تعدادی از این واحدها به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل درآمدند که از تعداد دقیق آنها اطلاعی در دسترس نیست.

اکثریت واحدهای تولیدی و صنعتی کیش با استفاده از مواد اولیه وارداتی دست به تولید می زنند و این تولیدات بخشی قابل توجهی از صادرات ۳۵۰ میلیون دلاری منطقه آزادکیش را تشکیل می دهد.

رفع محدویتهای گمرکی، و فعال کردن این واحدها به عنوان یک از اولویتهای اقتصادی طی ماههای گذشته در دستور کار سازمان منطقه آزاد داشت .

در این زمینه مدیرعامل منطقه آزاد به همراه جمعی از معاونان ومدیران سازمان منطقه آزاد کیش از بهمن ماه سال گذشته بازدید از واحدهای تولید و صنعتی را در برنامه کاری کاری قراردادند و در اولین برنامه، از فعالیت های اقتصادی در بورس کیش، کارخانه تولید عطر الیزه ، شرکت دارویی کیش مدیفارم ، کارخانه تولید پوشاک وامو و فاز ۶ صنعتی بازدید کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درگفتگو با فعالان اقتصادی وسرمایه گذاران این پروژه ها از مشکلات این بخش ها آگاه شد ودرخصوص رفع این مشکلات وپیگیری این موضوعات به مدیران مربوطه دستور رسیدگی داد.
غلامحسین مظفری در جریان این بازدیدها درخصوص مشکلات اصلی بخش خصوصی و راهکارهای رفع این مشکلات افزود: بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی به طور طبیعی نیاز مالی است وبخشی به دلیل محدیتهای واردات مواد اولیه است.

همچنین در نتیجه اقدامات انجام شده برای حل مشکل فعالان اقتصادی کیش، اوایل مهر جاری رئیس کل بانک مرکزی درسفری به کیش ضمن بازدید از چند واحد تولیدی و صنعتی در نشستی با فعالان اقتصادی جزیره کیش اعلام کرد: بخشی از درآمد ارزی حاصل از صادرات مناطق آزاد جهت وارادات مواد اولیه و حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنفی باهدف رونق تولید وکسب کار به این مناطق تعلق می گیرد.

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی افزود: در اجرای این تصمیم با هماهنگی دبیرخانه مناطق آزاد بخشی از ارز حاصل از صادرات این مناطق که مبلغ قابل توجهی است؛ برای تامین مواد اولیه واحد های تولیدی و رونق واحدهای تجاری این مناطق در نظر گرفته می شود.

او با اشاره به بازدیدهای انجام شده از واحدهای تولیدی جزیره کیش، تامین ارز برای خرید مواد اولیه، نحوه انتقال و جابجایی کالا بین مناطق آزاد، ثبت سفارش و موضوع کالای همراه مسافر را از مهمترین خواسته ها و مشکلات مطرح شده ذکر کرد و افزود : هرکدام از این واحدها مشکلات خاص خود را دارند اما به نظرم همه اینها قابل حل است و به عنوان عضوی از دولت برای حل این مشکلات اقدام و پیگری خواهم کرد.

همتی، همچنین با یادآوری این نکته که پروانه ها و مجوزهای صادراتی مناطق آزاد تاکنون مورد قبول واقع نمی شد، تصریح کرد: از این پس با هدف رونق اقتصادی، مجوزها و پروانه های صادراتی مناطق آزاد مبنای ارائه خدمات بانکی خواهد بود، بنابراین در راستای بهبود فضای کسب و کار، رفع موانع تولید و مشکلات بانکی فعالان اقتصادی این مناطق، کلیه مجوزهای صادره توسط سازمان های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ملاک عمل بانک های عامل برای اعطای خدمات بانکی قرار می گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد