قطعات یدکی ایرانی در راه اروپا


قطعات یدکی ایرانی در راه اروپا

عصر خودرو- بازار قطعات یدکی در نوسانات و تحولات اخیر روزهای پرآشوبی را پشت سر گذاشت و انبوه قطعات یدکی تقلبی و بی‌کیفیت با قیمت‌های گزاف، زیان زیادی به مشتریان وارد کرد. در چنین روز‌هایی اما GISP تلاش کرد مسیری متفاوت را طی کند و با تاکید بر عرضه کالای با کیفیت و البته حمایت از تولید‌کنندگان، توانست تا حد زیادی بر نوسانات بازار غلبه کند.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در زمینه اقدامات این گروه و برنامه‌های آن با مهندس حمید رضا فاضلی، معاونت بازاریابی و فروش گروه GISP گفتگویی داشتیم.
***
فاضلی در آغاز گفتگو در زمینه وضعیت بازار قطعات یدکی در سال جاری به مشکلات حاکم بر این بازار اشاره کرد و گفت:"بازار قطعات یدکی خودرو در سال جاری مانند بسیاری بازار‌های دیگر و حتی سایر بخش‌های صنعت و اقتصاد کشورمان، در سال جاری با موضوعات و مشکلات مختلفی دست به گریبان بود. با توجه به شرایطی که در زمینه واردات مواد اولیه و انتقال ارز برای کشور به وجود آمده مشکلاتی در زمینه تامین برای GISP پیش آمد ولی خوشبختانه ما از حدود سال 96 برای چنین وضعیتی برنامه‌ریزی کرده بودیم و پیش‌بینی‌هایی بر این پایه داشتیم. این مشکلات سدی در مسیر توسعه کسب و کار ما بود اما توانستیم با برنامه‌ریزی‌هایی که از قبل داشتیم این سد را بشکنیم و به ویژه در بحث تامین مواد اولیه، به واحد‌های تولیدی طرف قراردادمان کمک‌هایی کردیم تا چرخ تولید قطعات یدکی همچنان بچرخد. خوشبختانه با وجود مشکلاتی که پیش آمده در مجموع عملکرد مثبت و خوبی در این زمینه داشتیم که حاصل آن تولید محصولات با کیفیت، حفظ اشتغال و حتی کارآفرینی و خدمت به بدنه تولید بود ضمن آنکه از سوی دیگر توانستیم وضعیت عرضه قطعات یدکی برند GISP را هم در بازار با ثبات نگهداریم تا به مصرف‌کنندگان هم آسیبی از این محل وارد نشود."
وی افزود:"گروه GISP به عنوان عرضه کننده قطعات خودرو‌های ایرانی اصل تاکید زیادی بر کیفیت محصولات عرضه شده خود دارد و این مسئله خط قرمز GISP است و با وجود همه مشکلات به هیچ عنوان از این مسئله کوتاه نیامدیم. البته متاسفانه همچنان شاهد هستیم قطعات کم‌کیفیت و بی‌کیفیت و غیر استاندارد از مبادی غیر رسمی وارد یا در کارگاه‌های متفرقه تولید می‌شود که نظارت بیشتر بر بازار قطعات یدکی می‌تواند جلوی ورود این قطعات را بگیرد چرا که این قطعات علاوه بر اتلاف سرمایه خریداران و زیان‌های مالی حتی می‌تواند زیان‌های جانی نیز داشته باشد در حالی که مشتریان معمولا از کیفیت این قطعات غیر اصلی و تقلبی خبر ندارند."
معاونت بازاریابی و فروش GISP در زمینه برنامه‌های این برند برای حمایت از شبکه گسترده نمایندگی‌هایش گفت:"با ایجاد یک برند به نام GISP ما عملا یک چتر بزرگ را فراهم کرده‌ایم که در زیر آن گروه‌های مختلف، از تامین‌کنندگان تا شرکت و از نمایندگان تا مصرف‌کنندگان منتفع می‌شوند. شبکه بزرگ نمایندگی‌های GISP رکن مهمی در فعالیت‌های ما دارند و به همین دلیل علاوه بر حمایت‌های معمول در زمینه تامین و قیمت گذاری محصولات، تلاش کرده‌ایم با توسعه سخت افزاری و نرم افزاری، پاسخگوی نیاز‌های آن‌ها و بازار باشیم. در این راستا یکی از مهمترین برنامه‌های امسال که خوشبختانه در جشن 10 سالگی گروه از آن رونمایی کردیم، آکادمی GISP است. ما اعتقاد داریم اگر جامعه بخواهد رشد کند و توسعه بیابد باید به آموزش در حوزه‌های تخصصی توجه ویژه‌ای کرد. تجربه نقش مهمی دارد اما در دنیایی که به سرعت در حال پیشرفت است تنها نمی‌توان با اتکا به تجربه پیش رفت و باید با آموزش، منابع انسانی را در حوزه‌های مختلف رشد دهیم. با همین رویکرد و برای حمایت آموزشی از مجموعه خانواده بزرگ GISP بود که آکادمی آموزشی را به عنوان بستری برای آموزش‌های آنلاین و متناسب با نیاز هر یک از اعضا این خانواده بزرگ تاسیس کردیم. هدف نهایی بالابردن مهارت‌های تخصصی است که امیدواریم در کنار رشد گروه GISP، باعث رشد جامعه هم بشود."
وی در زمینه برنامه‌های توسعه‌ای GISP گفت:"هدف فعلی ما این است که بتوانیم در کنار رشد کمی و کیفی در داخل ایران، برند و گروه GISP را به کشور‌های دیگر نیز معرفی کنیم. در حال حاضر توان بالایی در زمینه خدمات مهندسی در مجموعه به وجود آمده است که می‌خواهیم این خدمات را در کنار عرضه محصولات و پشتیبانی از مشتریان به کشور‌های منطقه و حتی فراتر از منطقه عرضه کنیم. هم اکنون نمایندگی‌هایی را از برند‌های اروپایی برای حوزه خاورمیانه و CIS اخذ کرده‌ایم. به علاوه در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم در قالب قطعات نیمه ساخته، محصولاتی را به اروپا عرضه کنیم. این موارد باعث افتخار ما است و امیدواریم بتوانیم از طریق، نام و جایگاه ایران را در زمینه قطعات یدکی خودرو ارتقا بدهیم."
فاضلی در پایان با اشاره لزوم اصلاح الگوی مصرف در بخش قطعات یدکی خودرو گفت:"امیدواریم مردم و جامعه الگوی خرید و مصرف درست را به کار گیرند و این مسئله در جامعه توسعه پیدا کند. با خرید یک کالای با کیفیت هم از تولید‌کنندگان کالاهای استاندارد حمایت می‌شود و هم صنعت رشد می‌کند که در نهایت موجب اشتغال‌زایی و رشد تولید داخلی خواهد شد و هم صرفه‌جویی برای خریداران حاصل می‌شود. انگلیسی‌ها ضرب المثل معروفی دارند که می‌گویند هنوز آنقدر پولدار نشده‌ام که کالای بی‌کیفیت بخریم. با خرید یک کالای بی‌کیفیت شما ریسک زیان مالی و جانی را می‌پذیرید و به صنعت ضربه می‌زنید. امیدواریم الگوی مصرف در تمام بخش‌ها و به ویژه قطعات یدکی خودرو اصلاح شود و مسئولین هم در این زمینه برای فرهنگ سازی اقدام کنند."

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس