تبدیل 70 درصد یکی از بزرگ ترین پادگان‌های تهران به فضای سبز


شهردار تهران از موافقت شورای عالی شهرسازی و معماری با تبدیل ۷۰ درصد از یکی از بزرگ ترین پادگان های تهران به فضای سبز خبر داد. به گزارش مهر، پیروز حناچی در همایش بین المللی پوشش سلامت همگانی که در دانشگاه علوم پزشکی...

شهردار تهران از موافقت شورای عالی شهرسازی و معماری با تبدیل ۷۰ درصد از یکی از بزرگ ترین پادگان های تهران به فضای سبز خبر داد.

به گزارش مهر، پیروز حناچی در همایش بین المللی پوشش سلامت همگانی که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، گفت: سبک زندگی شهری و آلودگی ها موجب شد بیماری هایی مانند فشار خون، دیابت و اضافه وزن در کلان شهرها افزایش پیدا کند. زندگی شهری زمینه های شیوع بیماری های فراگیر را فراهم می کند. هر چند این مساله در تخصص من نیست اما ارتباط مستقیمی بین رشد این بیماری ها و سبک زندگی شهری وجود دارد و سرمایه گذاری در زمینه تغییر سبک زندگی مردم می تواند نقش پیشگیرانه در شیوع این بیماری ها داشته باشد.

وی به آلودگی هوای تهران اشاره و عنوان کرد: نگاهی به روند کیفیت هوای تهران در فاصله سال های ۹۰ تا ۹۷ نشان می دهد در سال گذشته، خوشبختانه تعداد روزهای ناسالم و خطرناک در تهران کاهش یافته و تعداد روزهای ناسالم برای گروه های حساس کم تر شده است، ضمن اینکه روزهایی که لازم بود مدارس تعطیل شوند به صفر رسید.

شهردار تهران ادامه داد: البته این موفقیت علت های مختلفی دارد که از جمله آن ها باید به افزایش نزولات جوی، زحمات همکاران ما در شرکت نفت برای بالا بردن کیفیت بنزین های مصرفی در تهران و زحمات مجموعه معاونت حمل و نقل و ترافیک و پلیس راهور اشاره کرد که کلیه مبادی ورودی شهر را به دوربین کنترل معاینه فنی مجهز کردند. در سال گذشته ۲ میلیون خودرو مورد معاینه فنی قرار گرفتند که این مساله نقش مهمی در کاهش ذرات معلق در هوا داشت.

حناچی تصریح کرد: طبق آمارهای جهانی وضعیت شهر تهران در مقیاس بین المللی از بسیاری از شهرها بهتر و از چند شهر هم بدتر است. پایش کیفیت سوخت هم نشان می دهد بعد از تحریم ها در زمینه بالا بردن کیفیت سوخت دچار وقفه شده ایم که باید آن را کنترل کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه در مجموع در تهران ۴ میلیون ۲۰۰ هزار خودرو تردد می کنند که از این تعداد ۳ میلیون و ۳۷۰ هزار دستگاه خودروی سبک است، گفت: ۱۸ درصد آلایندگی در تهران مربوط به موتورسیکلت هاست؛ موتورهای کاربوراتوری آلایندگی بالایی دارند و هر کدام به اندازه ۶ خودرو آلودگی ایجاد می کنند. به طور کلی، در سطح شهر تهران ۲۲ درصد از وانت ها، ۹ درصد از خودروهای مسافری و ۵ درصد تاکسی ها کاربوراتوری هستند که آلودگی زیادی تولید می کنند.

حناچی به آلودگی صوتی نیز اشاره و عنوان کرد: آلودگی صوتی تهران نیز تحت کنترل است؛ در روز ۵۵ و در شب ۴۵ دسیبل صدا تولید می شود. در حاشیه بزرگراه این میزان به ۷۰ تا ۸۰ دسی بل می رسد.

وی به موضوع پسماند اشاره کرد و گفت: مدیریت پسماند یکی از موضوعات مهم ماست و مشکلات اجتماعی زیادی هم به وجود آورده و لازم است در آن تجدید نظر شود. در گذشته به طور متوسط هر روز ۷ هزار تن زباله از سطح شهر جمع می کردیم که این رقم امروز به ۶ هزار و ۵۰۰ تن رسیده است. این کاهش به دلیل ایستگاه های تفکیک زباله است که می تواند به کاهش زباله ها کمک کند. دولت هم برای اجرای پروژه های تولید برق از پسماند تصمیماتی گرفته است، از جمله برق تولیدی را به قیمت بالاتر خریداری می کند.

شهردار تهران اضافه کرد: یکی از مسائل ما در مدیریت پسماند، پسماندهای بیمارستانی است که تلاش زیادی برای مدیریت آن می شود، اما هنوز کافی نیست.

حناچی به رئوس برنامه های خود در شهرداری پرداخت و گفت: کاهش و رفع آلودگی هوا و محیط زیست، کنترل ترافیک و توسعه حمل و نقل عمومی، صیانت از فضای سبز و توسعه آن که منجر به جلوگیری از تخریب باغات در تهران می شود، به همراه توجه به سبک زندگی و بهداشت روان و کنترل محدوده آلاینده از مهم ترین برنامه های مدیریت شهری پایتخت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز در شورای عالی شهرسازی تصویب شد که ۷۰ درصد یکی از بزرگ ترین پادگان های شهر تهران به فضای سبز تبدیل شود. از نیروهای مسلح به خاطر همکاری و همراهی در این زمینه کمال تشکر را دارم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا