جایگزین پاورپوینت: جایگزین‌های پاورپوینت برای یک ارائه هیجان انگیز!


برای ارائه پروژه‌های درسی یا کاری اولین و آخرین گزینه هایی که به ذهن ما می‌رسد، پاورپوینت است. اما نرم افزارهای دیگری نیز وجود دارند که با استفاده از آن می‌توانیم به صورت پویا مطالب و پروژه‌های خود را ارائه دهیم. در این مطلب تمامی با گزینه های جایگزین پاورپوینت خواهیم پرداخت، با نت نوشت […] نوشته جایگزین پاورپوینت: جایگزین‌های پاورپوینت برای یک...

جایگزین پاورپوینت: جایگزین‌های پاورپوینت برای یک ارائه هیجان انگیز!جایگزین پاورپوینت: جایگزین‌های پاورپوینت برای یک ارائه هیجان انگیز!
10+

برای ارائه پروژه‌های درسی یا کاری اولین و آخرین گزینه هایی که به ذهن ما می‌رسد، پاورپوینت است. اما نرم افزارهای دیگری نیز وجود دارند که با استفاده از آن می‌توانیم به صورت پویا مطالب و پروژه‌های خود را ارائه دهیم. در این مطلب تمامی با گزینه های جایگزین پاورپوینت خواهیم پرداخت، با نت نوشت همراه باشید.

جایگزین پاورپوینت

نرم افزار Prezi

نرم افزار پرزی Prezi بر خلاف پاور پوینت که در آن صرفا فقط تعویض شدن اسلایدها را می‌بینیم، پویایی و تحرک زیادی دارد. برای مثال در صورتی که بخواهیم در مورد موضوعی مانند موقعیت جغرافیایی یک منطقه گزارشی ارائه دهیم با این نرم افزار می‌توانیم توجه مخاطبان را با پویایی بیشتر اسلاید‌ها بهتر جلب کنیم.

پرزی بعنوان یک جایگزین پاورپوینت یک برنامه‌ی مبتنی بر وب است (web-based presentation) یعنی بدون نیاز به نرم‌افزار خاصی در وب ایجاد می‌شود بر روی یکی از فضاهای ابری فایل‌های پروژه ذخیره می‌شود؛ که کاربر با بهره ‌گیری از آن، به ایجاد یک ارائه بر روی یک بوم یا صفحه‌ی مجازی (می‌شود گفت وایت برد مجازی) می‌پردازد و به‌ عنوان توسعه‌دهنده و ویرایشگر از هر نقطه‌ای با دسترسی به اینترنت می‌تواند؛ محتوا را ویرایش نماید و آن را توسعه دهد.

این جایگزین پاورپوینت مبتنی بر فلش (Flash-based) است که امکان ساخت یک سخنرانی پویا و جذاب را آسان می‌کند و خروجی آن با فرمت exe ذخیره می‌گردد که بدون نیاز به هیچ‌گونه نرم‌افزاری، می‌توان آن را ‌ به نمایش درآورد.

Prezi در سال ۲۰۰۹ توسط Adam Somlai-Fischer, Peter Halacsy and Peter Arvai در بوداپست مجارستان تأسیس‌شده است. هم‌اکنون بیش از ۵۰ میلیون کاربر را پشتیبانی می‌کند! و در حال حاضر کاربران Prezi بیش از ۱۶۰ میلیون عنوان ارائه‌ی ساخته‌شده با (Prezi) ایجاد کرده‌اند و همواره جامعه‌ی پرزی در سطح جهان رو به گسترش است.

ثبت نام در وب سایت پرزی بسیار آسان است. کافی است شما به صفحه اصلی آن prezi.com وارد شوید و گزینه Get started را کلیک نمایید. با انتخاب نوع ثبت نام (رایگان-پیشرفته) می‌توانید از مزایای وب سایت و نرم افزار استفاده کنید.

البته نسخه‌های رایگان محدودیت زمانی دارند. همچنین می‌توانید با نصب نسخه‌های دسکتاپ و یا نسخه‌های موبایل مانند آندروید بر روی لپ تاپ، تبلیت و موبایل خود به صورت آفلاین اسلایدهای آماده خود را ارائه دهید. وب سایت برای عموم، دانش آموزان و دانشجویان و مدرس‌ها مشتریان خود را دسته بندی کرده و با هزینه کمتری برای افرادی که با ایمیل آموزشی ثبت نام می‌دهند، خدمات ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: دانلود از یوتیوب: همه راه‌های ساده، سریع و ارزان دانلود ویدیو از Youtube

جایگزین پاورپوینت: جایگزین‌های پاورپوینت برای یک ارائه هیجان انگیز!جایگزین پاورپوینت: جایگزین‌های پاورپوینت برای یک ارائه هیجان انگیز!

Prezi در سال ۲۰۰۹ توسط Adam Somlai-Fischer, Peter Halacsy and Peter Arvai در بوداپست مجارستان تأسیس‌شده است.

ویژگیهای نرم افزار پرزی

با ثبت نام در آن می‌توانید از حافظه مجازی حداقل ۴ گیگا بایت و در صورت پرداخت اشتراک سالانه یا ماهانه به صورت نامحدود استفاده کنید.می توانید با استفاده از نرم افزارهای (موبایل- تبلت) نیز به آن دسترسی داشته باشید و محتویات خود را مدیریت کنید.استفاده آفلاین از نرم افزار و مدیریت حساب صرفا به کسانی ارائه می‌شود که عضویت (Teams) و نامحدود آن را دارند.می توانید اسلایدها یا پرزی‌های خودتان را با دیگران به اشتراک بگذارید. افراد می‌توانید از کارهای شما بازدید کنند و نظر بدهند.ویرایش و قالب بندی پرزی

پس از این که قالب خود را ایجاد کردید، می‌توانید با ابزار زوم می‌توانید در قالب اصلی پیمایش کنید و در هر نقطه‌ای که دوست دارید، ترتیب اسلاید خود را آماده سازید. با رنگ مختلف می‌توانید نوشته‌های خود را در قالب قرار دهید و حتی پس زمینه کلی را برای نمایش انتخاب کنید. و با موس خود می‌توانید در جهات مختلف اسلاید خود را ببینید و با استفاده از گزینه‌های ویرایش (Edit) و خانه (Home) محتوای خود را کنترل و مدیریت کنید. برای نمایش خود از گزینه Present استفاده کنید. حتی می‌توانید برای هریک از اسلاید‌ها چارچوب (Frame) ایجاد کنید. برای آگاهی بیشتر از ویژگیهای نرم افزار می‌توانید گزینه‌های بیشتری آن را امتحان کنید.

با استفاده از نرم افزار پرزی می‌توانید از خسته کننده بودن ارائه هایتان جلوگیری کنید و توجه مخاطبان خود را جلب کنید. استفاده از قالب گرافیکی و ایده گرفتن از پرزی‌های دیگران می‌تواند خلاقیت شما را در ارائه‌های موضوع شما افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: دانلود از اینستاگرام: همه‌ی راه‌های ساده و ارزان دانلود عکس و فیلم از اینستاگرام

Keynote بهترین برای محصولات اپل

گزینه بعدی جایگزین پاورپوینت برای سیستم عامل ویژه محصولات اپل برنامه Keynote می‌باشد. یک برنامه‌‌ی فوق العاده برای ساختن (Presentation)‌ها با کیفیت عالی.با این برنامه می‌توانید اسلاید هایی را با طراحی و انیمیشن‌های زیبا بسازید و آنرا با یک Prejector یا یک تلویزیون HD به نمایش بگذارید.

از قابلیت دیگر این برنامه این است که میتوانید فایل‌های Powerpoint یا فایل هایی که با Keynote مک ساخته شده شده است را با آیفون یا آی پد اجرا کنید.
اگر برای یک کنفرانس یک Presentation ساخته اید دیگر لپ تاپ خود را حمل نکنید،آنرا با آیفون خود اجرا کنید.

شما میتوانید iDevice خود را با کابل AV یا VGA یا کابل‌های دیگر برای خروجی تصویر به ویدئو پروژکتور یا تلویزیون وصل کنید و Presentation خود را با تصویر بزرگتر به نمایش بگذارید.
جالب است بدانید که استیو جابز هم در کنفرانس هایش از Keynote استفاده میکرد.

اپلیکیشن Keynote به عنوان جایگزین پاورپوینت یکی دیگر از اعضای خانواده‌ی iWork اپل است. در Keynote شما با ابزار حرفه‌ای و قالب‌های آماده‌ای که اپل در اختیار شما قرار داده است می‌توانید یک اسلایدشو (پاورپوینت) حرفه‌ای بسازید. کار با این برنامه فوق‌العاده راحت است و بدون شک قدرتمندترین ابزار ساخت اسلایدشو در موبایل و تبلت است. افکت‌های فراوان و قالب‌های شیک، باعث خواهد شد تا ساخته‌ی شما متفاوت‌تر از همیشه به‌نظر برسد. همچنین امکان هماهنگ‌سازی فایل‌های ساخته شده‌ی شما بین آیفون، آیپد و مک‌تان به‌کمک iCloud از قابلیت‌های دیگر این برنامه است.

جایگزین پاورپوینت: جایگزین‌های پاورپوینت برای یک ارائه هیجان انگیز!جایگزین پاورپوینت: جایگزین‌های پاورپوینت برای یک ارائه هیجان انگیز!

برای کسانی مناسب است که مدام این طرف و آنطرف سخنرانی دارند و از پاورپوینت برای بیان مطالب خود کمک می‌گیرند. کافی است این نرم افزار جایگزین پاورپوینت را در مرورگر کروم اجرا کنید تا قید پاورپوینت و آفیس مایکروسافت را بزنید.

راحتی و زیبایی با SlideRocket

برای کسانی مناسب است که مدام این طرف و آنطرف سخنرانی دارند و از پاورپوینت برای بیان مطالب خود کمک می‌گیرند. کافی است این نرم افزار جایگزین پاورپوینت را در مرورگر کروم اجرا کنید تا قید پاورپوینت و آفیس مایکروسافت را بزنید.

این نرم افزار تحت وب با دارا بودن محیط بسیار زیبای خود، طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. از نکات بارز این نرم افزار تعامل بین ارائه دهنده و بیننده است. بیننده می‌تواند در حین ارائه مطلب ،بر روی صفحات و قسمت‌های مختلف ارائه نظر بدهد، سوال کند و حتی رای بدهد. همکاری این نرم افزار با Google Docs و Flicker شما را قادر ساخته است تا از طریق آن سایت‌ها نیز با این نرم افزار کار کرده و یا بر عکس.

Slide Rocket قالب‌های گوناگونی برای نمایش تصاویر به صورت اسلاید شو دارد، به شما امکان می‌دهد اسلاید شو خود را در اینترنت به اشتراک بگذارید .
جالب تر آنکه با Slide Rocket می‌توانید پشت کامپیوتر خود یک جلسه آنلاین برگزار کنید و برای هر کس که مرورگر کروم دارد از طریق Slide Rocket به نمایش اطلاعات اسلاید شو بپردازید.

منابع: Prezi SlideRocket apple

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط