120 پایگاه هلال احمر در جاده های خراسان رضوی مستقر شده اند


120 پایگاه هلال احمر در جاده های خراسان رضوی مستقر شده اند

مشهد- ایرنا- 120 پایگاه ثابت، سیار و موقت هلال احمر برای خدمت رسانی به زائران پیاده ایام پایانی ماه صفر در جاده‌های استان خراسان رضوی مستقر شده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی روز دوشنبه در حاشیه سفر به مرز دوغارون و بازدید از موکب های برپا شده در این گذرگاه رسمی به خبرنگار ایرنا گفت: همزمان با آغاز حرکت کاروان های پیاده به سوی مشهد برای شرکت در عزاداری ایام پایانی ماه صفر و با توجه به ورود زائرین بسیار به این استان ۲۴ تیم عملیاتی از ۱۶ استان به تیم های امدادی افزوده خواهند شد.

سید مجتبی احمدی افزود: در این ایام هزار و ۳۰۰ پزشک، پرستار، نجاتگر، امدادگر و کادر پزشکی به زائران پیاده رضوی در جاده های منتهی به مشهد خدمات ارائه می کنند.

وی اظهار داشت: در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۰ هزار خدمت به کاروان های پیاده در جاده های این استان ارائه شد.

وی گفت: پیش بینی می شود در پایان ماه صفر بیش از ۵۰۰ هزار نفر با پای پیاده به مشهد عزیمت کنند و بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ نفر نیز با وسایل نقلیه وارد مشهد شوند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی افزود: همزمان با راهپیمایی بزرگ اربعین در کشور عراق نیز ۱۷۶ پزشک، پرستار، نجاتگر و امدادگر در مسیر حدفاصل نجف تا کربلا مستقر و به زائران پیاده اربعین حسینی خدمات می دهند.

وی با بیان اینکه امسال نخستین سالی است که مسئولیت کامل امداد و درمان زائران اربعین حسینی به هلال احمر واگذار شده است اظهار داشت: پیش از این همکاران هلال احمر به صورت داوطلبانه و فردی به امداد رسانی و ارائه خدمت در این مسیر می پرداختند.

جمعیت هلال احمر خراسان رضوی بیش از ۳۱ پایگاه امداد و نجات، ۲۰ نمایندگی و شعبه، ۴۳۳ کارمند، ۴۴ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، ۲ هزار و ۳۴۰ امدادگر و ۱۰۳ هزار نفر عضو جوانان هلال احمر دارد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

۷۴۹۴/۶۰۵۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی