اتحادیه اروپا به دنبال اعمال تحریم‌هایی علیه ترکیه است


اتحادیه اروپا به دنبال توافقی بین اعضای خود برای اِعمال تحریم‌هایی علیه ترکیه است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی بلومبرگ در گزارشی به قلم جاناتان اِسترنز نوشت: وزیران امور خارجه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) احتمال اعمال مجازات‌هایی را از سوی این اتحادیه علیه دولت ترکیه بررسی کردند. آن‌ها همچنین درباره افزایش بی ثباتی در خاور میانه (غرب آسیا) به علت عملیات نظامی ترکیه در سوریه، هشدار دادند.

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا به دنبال ایجاد اجماعی در سراسر این اتحادیه هستند تا ترکیه را از سوی اتحادیه اروپا تحت تحریم تسلیحاتی قرار دهند تا هیچ یک از اعضای این اتحادیه دیگر به ترکیه تسلیحات و تجهیزات نظامی نفروشد. این در حالی است که پیشتر دولت‌های آلمان و فرانسه اعلام کرده بودند که خودشان فروش تجهیزات نظامی به ترکیه را متوقف کرده اند.
همچنین مسئله احتمال تحریم ترکیه به علت استخراج نفت و گاز طبیعی در آب‌های نزدیک سواحل قبرس، که یکی از اعضای اتحادیه اروپاست، در دستورالعمل نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا قرار دارد.
بلومبرگ افزود: هنوز روشن نیست که آیا وزیران خارجه اتحادیه اروپا خودشان در خصوص موارد مختلفی که ممکن است منجر به تحریم ترکیه از سوی این اتحادیه شود، تصمیم خواهند گرفت یا تصمیم گیری در این خصوص را به سران دولت‌های کشور‌های عضو اتحادیه اروپا که قرار است در ۱۷ الی ۱۸ اکتبر (۲۵ الی ۲۶ مهر ماه) در بروکسل گرد هم آیند، خواهند سپرد.
فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران در لوکزامبورگ گفت: کشور‌های عضو درباره این که آماده اند برخی از اقداماتی را که در رابطه با فعالیت‌های نظامی ترکیه در سوریه روی میزِ (اتحادیه اروپا) قرار دارد، تا چه اندازه پیش ببرند، بحث و تبادل نظر خواهند کرد. البته آن‌ها به مسئله حفاری (های ترکیه) در قبرس نیز خواهند پرداخت.
ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، اوضاع سوریه را پس از تهاجم اخیر ترکیه به این کشور، «به ویژه جدی» توصیف کرد. وی بالاخص بر این مسئله تأکید کرد که مخاطرات مربوط به بروز بحران انسانی و همچنین احتمال تجدید عملیات تروریستی به دست گروه (به اصطلاح) «دولت اسلامی» (گروه وهابی صهیونیستی داعش) در این منطقه وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان