بیانیه گام دوم انقلاب، نقشه راه حرکت آینده انقلاب


بیانیه گام دوم انقلاب، نقشه راه حرکت آینده انقلاب

بیانیه گام دوم انقلاب، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و نقشه راه حرکت آینده انقلاب است.

بیانیه گام دوم انقلاب، نقشه راه حرکت آینده انقلاببه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی ارتش، سرهنگ خداداد فلاح معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و دبیر همایش علمی بیانیه گام دوم انقلاب در این همایش ضمن تبریک سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و تسلیت اربعین حسینی، گفت: صدور بیانیه گام دوم انقلاب در چهلمین سالگرد پیروزی بزرگترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی که در برگیرنده سرگذشت پر فراز و نشیب مردم ایران در ۴۰ سال گذشته و متضمن نقشه راه حرکت آینده انقلاب است.
وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب زمانی صادر شد که دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران از ماه‌ها قبل توهم فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران در سر می‌پروراند و فرماندهی معظم کل قوا با صدور این بیانیه این پیام را به دشمنان منتقل کردند که نظام جمهوری اسلامی ایران نه تنها تحت تاثیر این فضاسازی‌ها قرار نمی‌گیرد بلکه به افق‌های دور دست به خصوص ایجاد تمدن نوین اسلامی می‌اندیشد.
سرهنگ فلاح تصریح کرد: در راستای تحقق، پیاده سازی و اجرای اهداف این نقشه راه و سند راهبردی بنیادین، با تدبیر نماینده ولی فقیه در ارتش و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اقدامات موثری صورت پذیرفته که تشکیل کارگاه تخصصی تبیین بیانیه برای هادیان سیاسی از جمله این اقدامات است.
دبیر همایش علمی بیانیه گام دوم انقلاب «برگزاری بیش از ۳۰ همایش در سطح نیروها، دانشگاه‌ها و یکان‌های آجا»، «برگزاری بیش از ۵۰۰ جلسه سخنرانی به منظور تبیین بیانیه»، «تهیه و چاپ کتاب درآمدی بر بیانیه گام دوم انقلاب» را از اقدامات صورت گرفته از سوی ارتش در راستای گام دوم انقلاب بیان کرد.
وی با بیان اینکه برگزاری همایش تبیین بیانیه گام دوم انقلاب نیز از جمله اقدامات مهم ارتش است، «تبیین و تحلیل ابعاد مختلف بیانیه گام دوم»، «گفتمان سازی و ایجاد فهم بین الاذهانین از مبانی، مفاهیم، تعاریف و اهداف بیانیه»، «بهره‌برداری از توانایی پزوهشی استادان، محققان و پژوهشگران ارتش» و «ترویج تحقیق و پژوهش در زمینه تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری و سند راهبردی» را از اهداف این همایش عنوان کرد.
سرهنگ فلاح گفت: در خرداد سال جاری فرخوان این همایش از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش و نشریات به اطلاع عموم رسید و تا پایان شهریور ۲۲۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد و در سه سطح مورد داوری و ارزیابی قرار گرفت و ۲۰ مقاله نیز در کارگاه تخصصی دانشگاه افسری امام علی (ع) و حوزه مرکزی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بررسی شد.
وی افزود: به زودی کتاب چکیده مقالات برتر همایش گام دوم انقلاب منتشر و چاپ می‌شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات کشور
بیانیه گام دوم انقلاب روایتی عالمانه، آرمان‌گرایانه و درست از انقلاب اسلامی را ارائه کرد
بیانیه گام دوم انقلاب، نقشه راه حرکت آینده انقلابرئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات کشور گفت: درست در زمانی که جنگ فراگیر روایت‌ها به اوج خود رسیده بود، با بیانیه گام دوم انقلاب یک روایت عالمانه، آرمان‌گرایانه و درست از انقلاب اسلامی ارائه شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات کشور در همایش علمی بیانیه گام دوم انقلاب در مرکز همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، گفت: ابتکار شما در اشتراک گذاشتن مباحث مربوط به گام دوم انقلاب، اقدامی دقیق و درست است چرا که بیانیه گام دوم انقلاب باید همچون بارانی ملایم و حیات بخش دائم بر ذهنیت جامعه ببارد.
وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب یک حرکت مقطعی نیست بلکه دارای نگاهی عمیق، کاربردی، آینده‌نگر و آینده‌ساز برای جامعه و جهان معاصر است و بر تغییر مسیر تاریخ تاکید دارد، چرا که فضای عمومی و حاکم بر این بیانیه ما را در چنین محیطی قرار می‌دهد.
حجت‌الاسلام حاج‌علی اکبری خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب هرچند ظاهری بسیار روان دارد، اما دارای لایه‌های تو در توی بسیاری است و نکات عمیق فراوانی دارد که نیازمند نگاه عالمانه و اجتهادی است چرا که این بیانیه منشور سیاسی فقهی شیعه در عصر حاضر است و صاحبنظران و اندیشمندان باید در این زمینه به وظیفه تاریخی خود عمل کنند.
خطیب نماز جمعه تهران خطاب به حضار تاکید کرد: زمینه را به گونه‌ای فراهم کنید که جوانان به این بیانیه مرتبط شوند و درصدد فهم بهتر و نقش پژوهی بیشتر در این بیانه بر آیند.
وی به ساختار بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و «امید» و «ما می‌توانیم» را دو جان مایه اصلی ساختار بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد.
حجت‌الاسلام حاج‌علی اکبری اضافه کرد: از آغاز تا انجام بیانیه گام دوم انقلاب، جلوه ویژه، امید صادق است که مبتنی بر نگاه عمیق بر سنت‌های الهی و هماهنگ با ظرفیت‌های فوق العاده است.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات کشور اذعان داشت: از دل این امید، جمله ما می‌توانیم استخراج می‌شود که مسیر گذشته را تحلیل، شرایط فعلی را تغییر و مسیر پیش‌رو و آینده را هموار می‌کند.
وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب باید تبدیل به گفتمان و برنامه شود، گفت: باید در این زمینه گفتمان‌سازی هنرمندانه، دقیق، وسیع، ملایم و اقناعی صورت بگیرد و در برنامه سازی نیز مسئولیت‌ها همگانی و فراگیر است.
حجت‌الاسلام حاج‌علی اکبری افزود: با سه بسته هفت تایی در ساختار بیانیه مواجه هستیم که بسته نخست مربوط به دستاوردها، دسته دوم درخصوص ظرفیت‌ها و بسته پایانی نیز درباره ماموریت‌ها است.
وی «تضمین ثبات، امنیت و حفظ تمامیت ارضی کشور»، «موتور پیشران کشور در عرصه علم، فناوری و ایجاد زیر ساخت‌ها حیاتی، اقتصادی و عمرانی»، «به اوج رساندن مشارکت مردمی در مسائل سیاسی و موضوع‌های اجتماعی»، «ارتقای شگفت‌آور بینش سیاسی آحاد مردم و نگاه آنان به مسائل بین‌المللی»، «سنگین کردن کفه عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور ««افزایش چشم گیر عیار معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه»، «برجستگی روز افزون ایستادگی پر ابهت و افتخار آمیز در برابر زورگویان قلدران و مستکبران» را از ۷ دستاورد بزرگ کشور در این بیانیه عنوان کرد.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات کشور «شعار‌های جهانی، فطری، درخشان و همیشه زنده انقلاب اسلامی»، «طی شدن فاصله میان باید‌ها و واقعیت‌ها توسط جمهوری اسلامی»، «نگاه و روحیه انقلابی»، «عمل و مدیریت جهادی»، «تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته»، «نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای اصیل ایرانی» و «فهرست طولانی فرصت‌های مادی کشور» را هفت ظرفیت راهبردی مورد اشاره در بیانیه گام دوم انقلاب برشمرد.
وی تاکید کرد: دستاورد‌ها را باید حفظ و ظرفیت‌ها را بیاد خوب شناسایی و تقویت کنیم و ماموریت‌ها را نیز محقق و عینیت بخشیم.
حجت‌الاسلام حاجی‌علی اکبری درباره ضرورت گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب ضمن اذعان این جمله که گفتمان‌سازی یک کار ترویجی و تبیینی است، گفت: درست در زمانی که جنگ فراگیر روایت‌ها به اوج خود رسیده بود، با بیانیه گام دوم انقلاب یک روایت عالمانه، آرمان‌گرایانه و درست از انقلاب اسلامی ارائه شد.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات کشور با بیان اینکه برای تبدیل شدن بیانیه گام دوم انقلاب به برنامه، به هم اندیشی و همفکری در تمامی بخش‌ها نیازمندیم، تصریح کرد: همه باید به نقش پژوهی در متن بیانیه بپردازند و نقش خود را شناسایی، استخراج و در میدان تعریف و جاسازی کنند.
وی ادامه داد: به اعتقاد من باید برای مجموعه ارتش مکتبی و سرافراز ایران و نیرو‌های مسلح، در سه گانه دستاوردها، ظرفیت‌ها و ماموریت‌ها نقش پژوهی تفصیلی صورت گیرد.
حجت‌الاسلام حاج‌علی اکبری با بیان اینکه نقطه اتصال بین دستاورد‌ها و ماوریت‌ها، ظرفیت‌ها هستند، ادامه داد: ظرفیت‌ها، مجموعه‌ای از عنایات و الطاف الهی است که با شناخت درست و تقویت آن، باید به ماموریت‌های بزرگ جامعه عمل بپوشانیم.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات کشور با تاکید بر اینکه مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جوانان هستند، ابراز کرد: خوشبخانه نسل جوان در نیرو‌های مسلح و ارتش به صورت کارکنان پایور و وظیفه بسیار زیاد است و نقطه اتصال کم نظیری در حوزه جوانان دارد که یک فرصت طلایی محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه نظام انقلابی امروز در مسیر جامعه پردازی و تمدن سازی است، گفت: مقام معظم رهبری درخصوص تمدن سازی اسلامی اشاره‌ها و تاکید‌های خاصی را در سخنان خود لحاظ می‌فرمایند. بنابر‌این سلول‌های آن که همان جامعه انقلابی است باید در یک چرخه خودسازی قرار بگیرند.
حجت‌الاسلام حاج‌علی اکبری ادامه داد: امروز شاهد این هستیم که اربعین حسینی و حضور باشکوه مردم در راهپیمایی اربعین در مسیر و به سمت رفتن به تمدن اسلامی است که این کمک بزرگی است.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات کشور بر لزوم توجه جدی به معنویت و اخلاق در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و تصریح کرد: تمدن غربی به عنوان یک تجربه دقیق بشری جلوی چشم ماست و مشکلات امروز تمدن غربی به خاطر زیر پا گذاشتن عنصر معنویت و اخلاق و عدول و عبور از این دو عنصر است.
وی تاکید کرد: دشمن درباره دو عنصر معنویت و اخلاق نقشه‌ها و برنامه‌های متعدد دارد، گفت: اگر به دو حوزه معنویت و اخلاق توجه جدی نشود، فروریزی موریانی شکل خواهد گرفت. متاسفانه برخی از حوزه‌های مسئول ما فکر می‌کنند که در این دو بخش مسئولیتی متوجه آنان نیست و رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بسیار هوشمندانه و دقیق به وظیفه حاکمیت اشاره می‌کنند و تأکید می‌کنند که این‌ها باید در برنامه‌های آینده مورد توجه قرار بگیرد و جبران شود.
حجت‌الاسلام حاج‌علی اکبری با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب برای فراهم کردن مقدمات بهشت رفتن مردم است، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب می‌خواهد مقابل کسانی که می‌خواهند به زور مردم را به جهنم ببرند مقابله هوشمندانه ارائه دهد.
کتاب «درآمدی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» رونمایی شد
بیانیه گام دوم انقلاب، نقشه راه حرکت آینده انقلابکتاب «درآمدی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» به همت معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تهیه و با حضور مسئولان رونمایی شد.
«کتاب درآمدی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» که با تلاش جمعی از پژوهشگران و محققان ارتش جمهوری اسلامی ایران جمع آوری شده و به تایید دفتر مقام معظم رهبری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده است، به همت معاونت سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش منتشر شده است.
این کتاب در نخستین همایش علمی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رونمایی و به تعدادی از حاضران یک نسخه از این کتاب اهدا شد.
این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، حجت الاسلام و المسلمین آقاجانپور رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، امیر سرتیپ هادیان معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ کاویانی معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش و امیر سرتیپ دوم قربانی فرمانده هوانیروز ارتش برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها